به گزارش پایگاه خبری بلبل دنا از تهران ،  نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد در همایش زاگرس نشینان در تهران با گلایه از برخی سخنرانیها گفت: برخی می گویند باید به هر قیمتی نظام را حفظ کرد اما این سوال مطرح است که به چه قیمتی این آیت‌الله سید شرف‌الدین […]

به گزارش پایگاه خبری بلبل دنا از تهران ،  نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد در همایش زاگرس نشینان در تهران با گلایه از برخی سخنرانیها گفت: برخی می گویند باید به هر قیمتی نظام را حفظ کرد اما این سوال مطرح است که به چه قیمتی این

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی با طرح این سوال که” آیا می‌شود دین را با بی‌دینی و اخلاق را با بداخلاقی حفظ کرد و آیا می‌شود با ظلم و خودکامگی به سوی عدالت رفت؟” تاکید کرد: مبادا دین را بد توضیح دهید که جوان احساس کند منظور از حفظ نظام این است که هر چه می‌خواهید و می‌توانید انجام بدهید.

وی تصریح کرد:برای حفظ انقلاب باید آرمانها را برای حمایت از آرمانها گرفت. باید ایثار، جهاد تبیین، تلاش و گذشت‌ها را به جای عوامل شکل‌گیری فسادها قرار داد.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: به امیر المومنین گفتند به آنهایی که به جنگ آمده اند، پول بده و تکلیفشان را روشن کن و بعد به جنگ با آنها برو. اما امام پاسخ داد از من می‌خواهید با ظلم و جور به سوی پیروزی دینی بروم.

وی تاکید کرد: هرگز نخواهید دید که امیرالمونین برای اینکه پیروز باشد ظلم و جور کند زیرا موفقیت عدالت به عدالت است. عدل معین عدل و توحید معین توحید است و نباید بدآموزیهای ما در عرصه نظر موجب وحشت زدگی انسانی از درک ما از حکومت دینی شود.

وی افزود: هرگز تا زمانی ‌که ستاره‌ای به دنبال ستاره‌ای می رود و درخشششی در آسمان می‌بینید از علی ابن ابیطالب چنین چیزی را نخواهید دید.

وی گفت:برای حفظ «من» هر کس می تواند هر چه بکند.انقلابی که شکل گرفته است برای این است که در متن، گردنه ومخمصه‌های آن انسان‌هایی شکل بگیرند. نجبا، فقها، قضات و حکامی که بتوانند در خدمت امام عصر مدیریت روز تباهی بشر را به عهده بگیرند.

 

وی با ابراز تاسف از برخی تعابیر گفت:باید نظام با حضور و آنچه نشانگر شخصیت جامعه ایرانی است، حفظ شود.
آیت‌الله ملک‌حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: قوم لر و لرزبان تنها قوم یکپارچه شیعه کشور است. این هم افتخاری برای این قوم است؛ گویا محبت امیرالمومنین با شیر مادر به کام آنها ریخته شده است و این نشان می‌دهد سادات و عالمان این قوم را رها نکردند.

 

وی اظهار داشت گاهی فقها و کسانی که خود تعصب دارند من و آیت الله جزایری را به تعصب متهم می کنند. می گویند تعصب لر را دارند. اما این سوال وجود دارد چطور تعصب دیگران به مکان و شهرهایشان تعصب نیست و نوبت به لر که رسید تعصب است؟

آیت الله ملک حسینی درباره تفاوت تعصب و غیرت و بی غیرتی نیز گفت:پافشاری، دفاع و تمرکز انسان نسبت به آنچه خود انتخاب نکرده و در اختیارش نیست ، تعصب است.

وی گفت: با این توضیح ما نه لرزبان بودنمان و نه زمان و مکان تولدمان و نه زمان زندگیمان در اختیارمان نیست و تمرکز روی آن تعصب است.

آیت الله ملک حسینی گفت: اما فضیلت هایی مانند علم و شرف ، وفاق، در جنگ رفتن به وقت جنگ و در روزهای خدمت به نظام خدمت کردن ، غیرت است. و هر کس رذیلت های انسان را برای دفاع انتخاب کند جفا و بی غیرتی است. و تاسف می خورم به حال کسانی که فرق بین غیرت و تعصب را نمی دانند.

وی تاکید کرد: هرگاه فضیلت ها در پای باندها، حزب ها، وحدتها، افتراقها، اصلاحات و اصول ذبح شد این بی غیرتی است.

وی گفت: قربانی شدن رذالت‌ها در کنار فضیلتها غیرت است و آفرین بر غیرتمندانی که همه چیز خودشان را در مسیر فضیلتها و توحید و دین قرار می دهند.

وی در پایان گفت: اگر من یا آیت‌الله جزایری که آبرو و افتخار جنوب است و از قوم لر ،فارس و عرب در استان خوزستان دفاع می‌کند به جهت این است که قومیت‌ها در خدمت دین و انقلاب قرار گرفته‌است .

 

  • نویسنده : برزین آراسته