اولین جلسه شورای هماهنگی راهیان نور در سال ۱۴۰۰ در شهرستان بهمئی برگزار شد + جزئیات و تصاویر
اولین جلسه شورای هماهنگی راهیان نور در سال ۱۴۰۰ در شهرستان بهمئی برگزار شد + جزئیات و تصاویر
اولین جلسه هماهنگی بین آموزش و پرورش شهرستان بهمئی باناحیه مقاومت بسیج شهرستان وهم زمان ویدیو کنفرانس با مرکز استان وشهرستانها درخصوص اعزام دانش اموزان اردوی راهیان نور به مناطق جنگی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بلبل دنا: ( سامان خوبی زاده ) اولین جلسه هماهنگی بین آموزش و پرورش شهرستان بهمئی باناحیه مقاومت بسیج شهرستان وهم زمان ویدیو کنفرانس با مرکز استان وشهرستانها درخصوص اعزام دانش اموزان اردوی راهیان نور به مناطق جنگی برگزار شد.

 

 

در ابتدای این نشست مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی،ضمن عرض سلام وخیر مقدم گفت: فلسفه راهیان نور را آشنایی نسل جوان ما با دفاع مقدس و پیوند ناگسستنی بین نسل جوان و نسل اولیه انقلاب برشمرد و بستری برای مقاومت در مقابل دشمن دانست .

 

 

غلامعلی مویدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان بهمئی را همواره سنگر های مستحکم برای دفاع از کشور و نظام بوده اند و مردمان غیور این منطقه همچنان با عزمی راسخ و اراده ای استوار در صحنه دفاع و صیانت از ارزشها و دستاورد های انقلاب اسلامی حضور داشته و دارند .

 

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهمئی با تاکید بر ضرورت تدوین سند ملی راهیان نور اظهار داشت: از آنجا که کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف ایجاد اقدام‌های ضد فرهنگی دشمن است افزود:  در همین راستا اردو‌های راهیان نور فرصتی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت مردم است که  در چند سال اخیر شاهد نتایج موفق فرهنگی و بازخورد‌های خوب آن بوده‌ایم

 

 

وی افزود؛  وجود امنیت را نعمت بزرگی برای کشور دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور امن و مقتدر است در منطقه که در جهان حرف برای گفتن دارد .

 

 

در این جلسه مویدی ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری اردوهای راهیان نور در طول سال جاری وظایف و تکالیف دستگاه ها در ستاد راهیان نور را تشریح نمود.

 

 

در ادامه جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در سخنان خود به فلسفه اردوهای راهیان نور اشاره نمود و آنرا یک وظیفه دینی دانست .

 

 

سرهنگ مهدی غلامی نژاد همچنین اساس و پایه نظام را بر مبنای دین مبین اسلام دانست و با اشاره به آیات قرآنی و احادیث نبوی موضوعات شهادت و مقاومت و دفاع از کیان اسلام و سرزمین اسلامی را تشریح نمود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در این برهه کنونی ما بعنوان وارثان شهدا ،وظیفه سنگینی بر عهده داریم و همه باید دست به دست هم دهیم تا این فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده نیز منتقل شود .

 

 

سرهنگ غلامی نژاد گفت:برگزاری اردوهای راهیان نور بعنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی تاثیر زیادی در ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل های آینده دارد .لذا همه دستگاها از جمله آموزش و پرورش که ارتباط فرهنگی و پرورشی با جوانان و نوجوانان ما دارند باید در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن این اردوها اهتمام لازم را داشته باشند.

 

 

سرهنگ غلامی نژاد در ادامه به کلام گوهر بار مقام معظم رهبری «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهاد نیست » اشاره نمود و همچنین به تاریخچه ایجاد و چگونگی تشکیل کاروان راهیان نور پرداخت و با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد که جلوه ای از شکوه ، ایثار و عظمت را متجلی نمود .

 

 

جانشین سپاه ناحیه بهمئی بیان داشت :در برهه کنونی ما بعنوان وارثان شهدا وظیفه سنگینی بر عهده داریم و همه باید دست به دست هم دهیم تا این فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده نیز منتقل شود و برگزاری اردوهای راهیان نور تاثیر زیادی در ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده دارد.

 

 

وی در پایان افزود: ترویج فرهنگ مقاومت، حفظ روحیه ایثار، تشریح ارزش های دفاع مقدس برای دانش آموزان و نسل های آینده سرزمین ایران اسلامی از اهداف سفرهای راهیان نور است.

 

گفته می‌شود: هر ساله آموزش و پرورش با همکاری سپاه ناحیه به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  در بین دانش آموزان بویژه نسل جوان و نوجوان اقدام به برگزاری اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی می کند .

خبرنگار: سامان خوبی زاده