گلایه مندی اهالی سه روستا از توابع بخش سرآسیاب یوسفی نسبت به محرومیت آنها از گاز طبیعی
گلایه مندی اهالی سه روستا از توابع بخش سرآسیاب یوسفی نسبت به محرومیت آنها از گاز طبیعی

به گزارش پایگاه خبری بلبل دنا ؛اهالی سه روستا از توابع بخش سرآسیاب یوسفی شهرستان بهمئی نسبت به محرومیت آنها از گاز طبیعی گلایه مند هستند. در سالهای اخیر در راستای تحقق سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از محرومین و همچنین احیای منابع طبیعی روستاها و مناطق محروم کشور […]

به گزارش پایگاه خبری بلبل دنا ؛اهالی سه روستا از توابع بخش سرآسیاب یوسفی شهرستان بهمئی نسبت به محرومیت آنها از گاز طبیعی گلایه مند هستند.

در سالهای اخیر در راستای تحقق سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از محرومین و همچنین احیای منابع طبیعی روستاها و مناطق محروم کشور در برنامه بهره مندی از نعمت گاز طبیعی قرار گرفت.

در همین راستا سال ۹۷ طرح گازرسانی به حوزه سرآسیاب یوسفی و ممبی شهرستان بهمئی در دستور کار مسئولان قرار گرفت که عملیات اجرایی آن از سمت شهر لنده کلنگ زنی و آغاز شد.

این پروژه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مسئولان اعلام کردند در صورت تامین اعتبار کافی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

با وجود سیاست های کلان نظام مبنی بر حمایت از محرومین و بهره مندی آنها از حداکثر امکانات موجود اما چند روستا از شهرستان که در مسیر این خط انتقال لوله قرار دارند،از پروژه حذف شده و به اهالی آنها اعلام شد که جزو نقشه اعلامی به پیمانکار جهت اجرای گازکشی نیستند.

روستاهای تلخدان علیا،سفلی و نرمیانه که هم مرز با شهرستان لنده هستند و خط انتقال لوله از وسط آنها عبور می کند،جزو روستاهای جامانده از پروژه می باشند.

خسرونیا،از اهالی روستای تلخدان علیا در این راستا به خبرنگار ما گفت:اهالی روستای ما همگی کشاورز و دامدار هستند اما به دلیل کمبود امکانات، بیشتر اهالی به شهر مهاجرت کردند که در صورت بهره مندی از نعمت گاز طبیعی بار دیگر رونق به روستا باز می گردد و شاهد مهاجرت معکوس به اینجا هستیم.

وی با گلایه از مسئولان شهرستانی و استانی نسبت به محرومیت این روستا از اجرای طرح گازرسانی،خواهان پیگیری و اضافه کردن روستا به پروژه شد.

تقوی،از اهالی روستای تلخدان نرمیانه با بیان اینکه در سالهای گذشته بیشتر پوشش جنگلی منطقه بر اثر کمبود سوخت و فشار بر روستائیان از بین رفت،در صورتی که این روستاها از گاز طبیعی بهره مند شوند،بار دیگر شاهد احیای جنگل های منطقه به خصوص جنگل های انبوه بلوط و بادام هستیم.

اکبری، از اهالی روستای تلخدان سفلی با اشاره به اینکه روستا یکی از بزرگترین ظرفیت های حوزه تولید است و در صورت بهره مندی از گاز طبیعی شاهد افزایش تولیدات در حوزه مشاغل خانگی و بنگاه های تولیدی زودبازده هستیم.

وی افزود:از مسئولان شهرستانی تقاضا داریم نسبت به اضافه کردن این روستاها به پروژه بزرگ گازرسانی به منطقه پشت کوه شهرستان اقدام کنند.

سه روستای تلخدان علیا،سفلی و نرمیانه ظرفیت های بزرگی در حوزه گردشگری، مشاغل دامداری،کشاورزی،صنایع دستی و بنگاه های تولیدی زودبازده دارند که در صورت حمایت از اهالی آنها و توسعه زیرساخت ها به خصوص در حوزه گازرسانی،برق،مخابرات و آب می توان در سالهای آینده این روستاها را به عنوان قطب های تولیدات روستایی به کشور معرفی کرد.