بلاتکلیفی چند ساله تنها میدان میوه وتره بار بهمئی/ باز شدن قفل غرفه های بسته نیازمند تدبیر مسئولان شهری لیکک
بلاتکلیفی چند ساله تنها میدان میوه وتره بار بهمئی/ باز شدن قفل غرفه های بسته نیازمند تدبیر مسئولان شهری لیکک

به گزارش سایت خبری بلبل دنا: امروزه میادین میوه و تره‌بار به عنوان تامین کننده اصلی میوه و صیفی‌جات در یک شهر به حساب می‌آیند و وجود این میادین در هر شهری امری ضروری است. احداث و ساماندهی میادین میوه و تره بار در هر شهر می تواند در رعایت نظم در خرید و فروش […]

به گزارش سایت خبری بلبل دنا:
امروزه میادین میوه و تره‌بار به عنوان تامین کننده اصلی میوه و صیفی‌جات در یک شهر به حساب می‌آیند و وجود این میادین در هر شهری امری ضروری است.

احداث و ساماندهی میادین میوه و تره بار در هر شهر می تواند در رعایت نظم در خرید و فروش تره بار و همچنین جلوگیری از سد معبر دستفروشان این اقلام مصرفی تاثیر زیادی داشته باشد.

شهر لیکک سالهاست که بدون داشتن میدان ثابت میوه و تره بار دچار مشکلات مختلفی به خصوص تفاوت قیمت،ترافیک در سد معبر و ریختن آشغال تره بار دست فروشان در سطح معابر است اما همچنان شهرداری و شورای شهر در این زمینه چاره اندیشی نمی کنند.

در سالهای ابتدایی دهه ۹۰ شهرداری و شورای وقت اقدام به احداث چند غرفه در میدان مرکزی جنب درب ورودی اداره بهزیستی بهمئی بعنوان تنها میدان عرضه میوه و تره بار شهرستان کردند و برای مدت کوتاهی بازار میوه و تره بار به این نقطه از شهر منتقل شد اما بهانه تراشی و کارشکنی برخی از مسئولان منجر به تعطیلی این میدان شد.

کمبود شدید زیرساخت‌ها به خصوص در حوزه مخابرات،برق، سرویس بهداشتی، زباله دان،محل پارک خودوری شهروندان و سایر امکانات رفاهی از دلایل اصلی بود که غرفه داران این عوامل را در عدم استقبال مردم از این میدان تره بار عنوان می کردند و در صورت رفع این موانع و راه اندازی مجدد غرفه های فروش میوه و تره بار می توان شاهد کاهش قیمت،توسعه مبلمان شهری و رفاه شهروندان باشیم.

با وجود قول‌های متعدد مسئولان مبنی بر ساماندهی میدان میوه و تره بار لیکک در سالهای اخیر اما همچنان مشکلات موجود در این مجموعه پابرجاست و همین موضوع باعث شد که شهروندان از بلاتکلیفی میدان میوه و تره‌بار این شهر و عدم رسیدگی به وضعیت آن به شدت گلایه‌مند باشند.

به هر حال ساماندهی میدان میوه وتره‌بار لیکک به عنوان یکی از مهم‌ترین ضروریات و از حقوق شهروندی به شمار می‌آید که انتظار داریم مسئولان با برنامه‌ریزی مناسب و در نظر گرفتن تمامی جوانب این مهم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق کنند.

همچنین در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا ویروس در صورت بازگشایی میدان میوه و تره بار مرکز شهرستان می توان با نظارت دقیق تر مسئولان بهداشت و سلامت،شاهد رعایت بیشتر پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی منطبق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در این حوزه باشیم.