پاسخ مهدی روشنفکر به تقاضای مسول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان : این بابت به شما و سایر دانشجویان عزیز و مجموعه بزرگ آموزش و پرورش اطمینان خاطر میدهم که باتوجه به ظرفیت کمیسیون آموزش و تجربیات حقیر در این خصوص، تمام تلاش خود را در راستای تقویت دانشگاه فرهنگیان و توجه روزافزون به دانشجومعلمان عزیز بکار خواهم گرفت
پاسخ مهدی روشنفکر به تقاضای مسول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان : این بابت به شما و سایر دانشجویان عزیز و مجموعه بزرگ آموزش و پرورش اطمینان خاطر میدهم که باتوجه به ظرفیت کمیسیون آموزش و تجربیات حقیر در این خصوص، تمام تلاش خود را در راستای تقویت دانشگاه فرهنگیان و توجه روزافزون به دانشجومعلمان عزیز بکار خواهم گرفت

وقتی یک نماینده مجلس پاسخ انتقاد و پیشنهاد دانشجوی منصف را می‌دهد در روزهای اخیر مرقومه‌ای حاوی انتقاد و پیشنهادهای نسبت به بکارگیری نهضتی‌ها و حق التدریس‌ها در بدنه آموزش و پرورش خطاب به مهدی روشنفکر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد که مهدی روشنفکر پاسخ […]

وقتی یک نماینده مجلس پاسخ انتقاد و پیشنهاد دانشجوی منصف را می‌دهد

در روزهای اخیر مرقومه‌ای حاوی انتقاد و پیشنهادهای نسبت به بکارگیری نهضتی‌ها و حق التدریس‌ها در بدنه آموزش و پرورش خطاب به مهدی روشنفکر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد که مهدی روشنفکر پاسخ آن را داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلبل دنا  در پاسخ مهدی روشنفکر آمده است:

سرکار خانم سیده ریحانه حسینی

مسئول بسیج دانشجویی پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد

سلام علیکم

نامه شما که مشحون از دغدغه و احساس تکلیف نسبت به تعلیم و تربیت و حاوی نکته‌های مهم و کاربردی برای حقیر بود از طریق رسانه‌ها واصل شد.

از تذکرات دلسوزانه و عالمانه شما و لطفی که در حق اینجانب به عنوان یک معلم داشتید بی‌نهایت سپاسگزارم.

الحمدالله دانشگاه فرهنگیان در کشور و به خصوص در استان ما در چند سال اخیر کارایی و کارآمدی خود را در کمک به ارتقاء کمی و خصوصاً کیفی سطح آموزش در پایه‌های مختلف تحصیلی به عینه نشان داده و پس از یک دوره رکود در امر آموزش، با ورود دانشجومعلمان پردغدغه، متعهد و متخصص به مدارس، باردیگر شور و شعور و شکوه معلم و مدرسه و محصلین و خانواده‌ها را همچون دهه اول و دوم انقلاب تداعی کرده و سطح کلی آموزش و پرورش را به طرز چشم گیری بهبود بخشیده است که این مهم را به عنوان یکی از خادمان این دانشگاه از نزدیک شاهد بوده و هستم.

قطعاً آنچه را که در خصوص قانون تعیین تکلیف استخدامی‌های آموزش و پرورش مرقوم نموده‌اید و دغدغه‌اش را دارید مورد توجه همه دلسوزان تعلیم و تربیت می‌باشد و البته تاحدود زیادی به درستی مسائل را مطرح نموده‌اید که تشریح و توضیحات در این مقال نمی‌گنجد و البته همچنانکه اشاره کرده‌اید بسیاری از مشکلات از سال‌ها قبل نیز وجود داشته‌اند که نیازمند بررسی و برنامه‌ریزی برای حل و فصل نهایی می‌باشند.

علی ایّحال مستحضرید که آموزش و پرورش در زمان خلاء نیروی‌های لازم، جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود، اقدام به بکارگیری نیروهای حق‌التدریسی وحق‌الزحمه‌ای نموده که گذشته از نیاز مبرم آموزش و پرورش به نیروی آموزشی در آن برهه زمانی ، بدون شک مشکلاتی را متوجه امر خطیر آموزش کرده است. لذا بی شک انتقادات اساسی متوجه تصمیم سازان و تصمیم گیران وقت بوده که بازپرداختن به آن نیازمند بررسی جداگانه و گسترده دیگری می باشد.

در هر حال در اثر این تصمیم نادرست، عده‌ای از هموطنان گرفتار شده‌اند که نمیتوان منکر زحمات آنها بود و قاعدتاً ایشان نیز مطالبات به حقی دارند که باید یکبار برای همیشه آن را علاج کرد بصورتیکه هم خانواده‌ها در این شرایط آسیب نبینند و هم همانگونه که خاطر نشان کردید؛ آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی یک‌ جامعه هدفمند و خواهان ترقی و آرزومند آینده‌ی روشن، دچار افت کیفیت نشود.

رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود رهنمود صریح و روشنی در ارتباط با نحوه جذب و آماده سازی نیروهای متخصص و متعهد برای پرداختن به امر آموزش در کشور داشته اند. رهنمودهایی که بلاشک در راس تصمیمات تازه و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش در آینده خواهد بود.

به نظر می‌رسد دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی این ظرفیت را دارند تا با برنامه‌ریزی صحیح و دور اندیشانه در سال‌های آتی، دانش آموزانی با رتبه‌های به مراتب پایین‌تر و با تراز‌های بالاتر در آزمون کنکور سراسری و با تعداد بیشتر و متناسب با نیازهای سیستم آموزشی کشور را پذیرش و تربیت کنند که این هدف با احیای شان معلمی در جامعه و همچنین فراهم‌ کردن امکانات و مزایای هر چه بهتر برای دانشجو معلمان و آموزگاران محترم قابل دستیابیست.

بنده که خود را از خادمان جامعه تعلیم و تربیت و عضوی از دانشگاه فرهنگیان می‌دانم؛ به جد معتقدم که باید میزان پذیرش دانشگاه فرهنگیان در هر سال تحصیلی را با نیازهای آموزش و پرورش در مقاطع مختلف تنظیم کرده و به همین میزان در راستای توسعه‌ی کمی و کیفی این دانشگاه اقدام گردد.

از این بابت به شما و سایر دانشجویان عزیز و مجموعه بزرگ آموزش و پرورش اطمینان خاطر میدهم که باتوجه به ظرفیت کمیسیون آموزش و تجربیات حقیر در این خصوص، تمام تلاش خود را در راستای تقویت دانشگاه فرهنگیان و توجه روزافزون به دانشجومعلمان عزیز بکار خواهم گرفت.

مهدی روشنفکر
نماینده مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون

انتهای پیام/