بی توجهی مسئولان به جاده های استان /آیا مسئولان استانی و کشوری و ناظران وبازرسان چگونه سهل انگاری جنایت و خیانت و تقصیر اداره راه کهگیلویه را در به قتل رساندن جوانان شهرستان نمی بینید؟
بی توجهی مسئولان به جاده های استان /آیا مسئولان استانی و کشوری و ناظران وبازرسان چگونه سهل انگاری جنایت و خیانت و تقصیر اداره راه کهگیلویه را در به قتل رساندن جوانان شهرستان نمی بینید؟
یادداشت ارسالی /رسول کامرانی / مسئولان استانی و کشوری و ناظران وبازرسان چگونه سهل انگاری جنایت و خیانت و تقصیر اداره راه کهگیلویه را در به قتل رساندن جوانان شهرستان نمی بینید.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید

اداراتی که با خدمات عمومی سروکار دارند چگونه به جای خیر عامه درگیر سیاست زدگی روزمره هستند؟آیا خدمات عمومی باید چنین درگیر سیاست زدگی نظام اداری و سودجویی پیمانکاران بی دغدغه از خیر عامه مردم باشد؟!
ده ها تصادف در یک نقطه در محور سوق به دهدشت به وقوع پیوست هربار خسارت مالی و جانی به مردم وارد میشد و مردم
ایرادات اساسی از جمله نبود شانه راه، شیب عرضی غیر استاندارد جاده ، عدم خط کشی و تابلو راهنما ، زیر سازی موج موجی و ناهموار و…را در علت وقوع تصادفات میگفتند ولی اداره راه علیرغم وقوع چندین تصادف در یک نقطه مدعی می شد که جاده مشکلی ندارند و مقصر رانندگان هستند ، تا اینکه در میان مردم این جاده به جاده مرگ لقب گرفت و اعتراض عمومی و جمع اوری بیش از ۲۰۰۰ امضا در مورد وضعیت خراب جاده و اینکه نماینده شهرستان از وضعیت جاده های ورودی دهدشت گله مندی کرده و تعدادی از فعالان مدنی و اجتماعی قصد پیگیری موضوع از طریق بازرسی کل کشور را داشتند ، اداره راه بخاطر چنین فشارهایی تازه بعداز جان باختن ومجروح شدن تعداد زیادی از مردم درصدد رفع ایرادات جاده شده است ،
این اقدام اداره راه فریب دادن کارشناسان و بازرسان و ناظران قانون و دادگستری شهرستان کهگیلویه میباشد در صورتی که فیلم و عکس و نظر کارشناسان در مورد وضعیت جاده در زمانیکه تصادفات رخ داده وجود دارد ،
امروز اداره راه در حال برطرف کردن ایراداتی است که مردم بعد از هر تصادف این ایرادات را دلیل تصادف خود گزارش میدادند اما اداره راه به هر دلیلی مقصر نمیشد ، اگر جاده ایراد داشت چرا میزان مقصری اداره راه در تصادفات لحاظ نشد ؟؟و اگر جاده ایراد ومشکلی نداشت چرا الان که اداره راه متوجه شده که بازرسان از تهران می آیند و بررسی میکنند این جاده را تخریب کرده و زیرسازی جاده را کامل برداشته و مجدد در حال زیر سازی جاده میباشند و ساخت شانه راه و…. تا فقط در یک نقطه نظر بازرسان و ناظران وکارشناسان را جلب کند . این حیله و فریبی است که اداره را آشکارا برای مردم و قانون و ناظران بکار برده است ، و برابر با قانون بخاطر ایرادات اساسی جاده اداره راه مقصر وقوع تصادفات این محور میباشد و نباید مردم و بیمه ها تاوان بی تفاوتی و بی تدبیری اداره راه را بدهند.
۲۰۰۰ امضا کننده و معترض به وضعیت جادهای های وردی دهدشت
و عموم مردم منتظر جواب این سوال هستند که چگونه یک جاده هیچ یک از استاندارد های لازم را نداشته باشد و فقط در یک نقطه آن بیش از بیست تصادف رخ داده باشد ولی میزان مقصری اداره راه لحاظ نشود و همه خسارات به گردن مردم و بیمه باشد ؟؟؟!
جایی که الان اداره راه بخاطر ترس از بازرسان کشوری در حال باز سازی و اصلاح زیر ساخت و شانه و….جاده میباشد چندی قبل محل وقوع یک تصادف وحشتناک وجان باختن یک خانواده پنج نفری بوده و در همین نقطه حداقل بیست مورد تصادف رخ داده است که تابلوی یاد بود آنها در این نقطه میباشد؛ واز کارشناسان و بازرسان و عوامل قضایی و…. این درخواست را داریم که با دقت و هوشیاری بیشتری مدافع حق و جان ومال مردم باشند و ایراداتی که عموم مردم در این جاده می بینند واز آنها خسارت جانی و مالی می بینند را چشم پوشی نکنند .
همچنین در جاده دهدشت به چرام که خیانت به این مردم کردند روزانه شاهد تصادفات منجر به فوت هستیم.
در پایان متاسفانه به دلایل زیادی که قابل نشر نیست احساس میشود نهاد دادستانی شهرستان بد عمل کرده و از ظرفیت قانونی و حقوقی خود جهت بازخواست و فشار بر ادارات سهل انگار سودجود برای رفع مشکلات عمومی و اساسی عامه مردم استفاده لازم و درست را نبرده است.