در سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بهمئی چه گذشت/۱۹ پروژه با ۷۴ میلیارد تومان اعتبار در بهمئی افتتاح و کلنگ‌زنی شد+ جزئیات و تصاویر
در سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بهمئی چه گذشت/۱۹ پروژه با ۷۴ میلیارد تومان اعتبار در بهمئی افتتاح و کلنگ‌زنی شد+ جزئیات و تصاویر
بمناسبت ایام الله دهه فجر ۱۹ پروژه با ۷۴ میلیارد تومان اعتبار با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان بهمئی افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری بلبل دنا: در سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، آئین افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از این پروژه‌ها به نمایندگی از دیگر طرح‌ها و پروژه‌ها، توسط استاندار و با حضور  معاون عمرانی استانداری و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

 

سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نخستین برنامه خود در بدو ورود به شهرستان بهمئی با حضور در گلزار شهدای لیکک ضمن میثاق به شهدا و امام شهدا به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

 

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، انقلاب اسلامی و خون شهیدان و نظام مقتدر جمهوری اسلامی منشأ خیر و برکات بزرگی در کشور بوده است، اظهار داشت: به برکت این انقلاب در استان ما هم برنامه بنیادی برای سازندگی و تحول اساسی صورت گرفته و یا در دست اقدام داریم.

 

 

احمدزاده در مراسم افتتاح پروژه برق رسانی به شهر لیکک با تبریک چهل و سومین دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: امروز در این شهرستان به مناسبت دهه فجر ۱۹ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

 

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه از مجموع کل این پروژه‌ها فقط سه مورد در بخش اقتصادی کلنگ زنی است و بقیه افتتاحی هستند، اظهار داشت: اعتبار این تعداد پروژه افزون بر ۷۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

 

 

وی ابراز داشت: از مجموع این پروژه‌ها ۱۵ پروژه با ۶۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار و اشتغالزایی ۲۱۸ نفر در بخش عمرانی افتتاح شدند.

 

 

به گفته استاندار، چهار طرح با اعتبار ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی مستقیم ۱۳ نفر و غیرمستقیم ۳۰ نفر در حوزه اقتصادی است که یکی از آنها افتتاحی و سه مورد کلنگ زنی است.

 

 

استاندار در مراسم افتتاح طرح توسعه برق شهر لیکک به نمایندگی از ۹ پروژه برق رسانی به دیگر مناطق و روستاهای بهمئی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، گفت: با توجه به گرمسیری منطقه و توسعه صنایع انرژی بر، تقویت و توسعه شبکه برق در این شهرستان بسیار ضروری است.

 

 

احمدزاده، به پایدار شدن شبکه برق در لیکک و برخی از روستاهای این شهرستان با بهره برداری از طرح‌های توسعه برق رسانی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با تقویت و توسعه شبکه برق در منطقه، سبب کاهش قطع برق و کاهش خسارات مالی و باعث ایجاد آرامش در زندگی مردم خواهیم بود.

 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح پارک روستای بابا احمد به نمایندگی از طرح‌های هادی این شهرستان، اجرای این طرح‌ها را رویکردی جامع برای محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان بیان کرد.

 

 

دکتر احمدزاده، مهم‌ترین اهداف طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات، ایجاد شرایط رفاهی مناسب در روستاها، بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات بهینه و بیشتر به مردم عنوان کرد.

 

 

پارک روستای بابا احمد در زمینی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ متر مربع با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و جدول گذاری این روستا با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

 

 

بازدید استاندار از چند پروژه در دست اجرای شهرستان بهمئی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جاده در دست اجرای لیکک-جیزان بازدید کرد و گفت: این جاده به طول ۲۳ کیلومتر، ۱۳ کیلومتر آن در استان ما و ۱۰ کیلومتر آن در استان خوزستان است.

 

 

احمدزاده اظهار داشت: این مسیر به جاده اصلی بهبهان – اهواز متصل است و با بهره برداری از آن شهرستان بهمئی از بن بست خارج می‌شود.

 

 

استاندار با بیان اینکه چهار میلیارد تومان از محل‌های نفت و استانی به این جاده اختصاص یافته است، گفت: ۶ کیلومتر این جاده آماده آسفالت است و پل‌ها احداث شده و یا در دست احداث می‌باشد.

 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پیمانکار این پروژه تاکید کرد: با توجه به اهمیت بالای این مسیر تلاش بر این باشد که پیشرفت فیزیکی آن شتاب گیرد.

 

 

استاندار از پروژه در دست اجرای بیمارستان ۳۲ تختخوابی لیکک هم بازدید کرد.

احمد زاده با تاکید بر اینکه، برای تکمیل این پروژه به صورت جهادی عمل شود، چون به سلامتی و جان مردم بستگی دارد، گفت: حتی یک روز زوتر تکمیل این بیمارستان با توجه به شرایط کرونایی برای ما مهم است.

 

 

استاندار  همچنین در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان بهمئی هم گفت: این مجتمع گلخانه‌ای که در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار احداث شده است ۲۰ واحد گلخانه‌ای در آن پیش بینی شده که ۱۱ واحد آن در تولید فلفل فعال است.

 

 

استاندار، هدف از بازدید این مجتمع را تصمیم گیری در راستای حمایت از تولید کنندگان، دانست و افزود: با مشکل پیش آمده درامد این واحدها به یک پنج کاهش یافته و تولید کنندگان با خسارت مواجه شده‌اند.

 

 

وی از جهاد کشاورزی استان خواست حمایت جدی از این تولید کنندگان را در دستور کار قرار داده و مشکلات را برطرف نماید و تولیدات از سر گرفته شود و الگوی صادرات نیز تغییر کند.

 

 

استاندار از تغییر الگو و تولید نهال در این مجتمع خبر داد و اظهار داشت: نهال‌های تولید شده تحت نظر و کنترل جهاد کشاورزی و با رعایت همه استانداردها باشد.

 

 

احمدزاده بر رونق اشتغالزایی پایدار در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال پایدار این بخش اختصاص یابد.

 

 

وی از دیدار خود با وزیر کشاورزی خبر داد و افزود: در این دیدار در خواست کردیم برای توسعه و تکمیل شهرک جهاد کشاورزی با اختصاص اعتبار حمایت لازم را داشته باشند.

 

 

استاندار ابراز داشت: وزیر کشاورزی به در خواست‌ها قول مساعد داد مبنی بر اینکه رییس جهاد کشاورزی تسهیلات را برای سال ۱۴۰۱ جذب کند و واحدهای شهرک‌های کشاورزی راه اندازی و به بهره برداری برسند.

 

افتتاح و کلنگ زنی ۹ پروژه برقرسانی در بهمئی

“جمال معتمدی زاده” در زمان برگزاری این آئین گفت: تمامی روستاهای کُددار شهرستان بهمئی اکنون از نعمت برق پایدار برخوردار بوده و در دهه فجر امسال به سه روستا با جمعیت خانواری بیش از ۲۰ خانوار که به تازگی کُد روستایی از وزارت کشور دریافت کرده اند کار برق رسانی انجام می شود.

 

 

وی تعداد پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی برق رسانی شهرستان بهمئی در دهه فجر امسال از مجموع ۹ پروژه را به ترتیب پنج و چهار پروژه عنوان و اظهارداشت: این پروژه ها در بخش های احداث ، اصلاح ، توسعه ، بهینه سازی ، کاهش مصرف، روشنایی معابر و برق رسانی روستایی افتتاح و کلنگ زنی می شوند.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، تامین برق پایدار، کاهش هدرروی انرژی و نوسانات شبکه ای، جلوگیری از سرقت های احتمالی و ارتقای رضایتمندی مشترکین را از مهمترین مزایای اجرای این پروژه ها برشمرد.

 

 

معتمدی زاده گفت: برای مناطق عشایری شهرستان بهمئی تاکنون ۱۰۶ نیروگاه خورشیدی با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان واگذار شده و در سال آینده نیز این واگذاری ها ادامه خواهد داشت.

 

 

وی با اشاره به گرمای زودرس در شهرستان بهمئی بدلیل مجاورت در استان خوزستان، از در دست اجرا بودن پروژه های فوق توزیع هم خبرداد و خاطرنشان کرد: یک پُست مستقل فوق توزیع در شهرستان بهمئی در سالجاری راه اندازی که برق شهرستان تقریبا پایدار شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال آینده بخشی از شبکه های توزیع نیروی برق در شهرستان بهمئی نیز کابلی می شود که می تواند بر پایداری برق ، جلوگیری از نوسانات و سرقت های شبکه ای تاثیر قراوانی داشته باشد.

 

شعله های آبی در ایستگاه ممبی و سرآسیاب 

مدیر عامل شرکت گاز استان در این آئین با اشاره به دستاورد‌های نظام پس از انقلاب، گفت:تعداد روستا‌های گازرسانی شده تا قبل از انقلاب به ۳ روستا محدود بود و پس از شروع عملیات گازرسانی در سال ۱۳۶۱ اکنون شهرستان گچساران با گازرسانی ۱۰۰ درصدی به عنوان شهرستان سبز معرفی می‌شود و بقیه شهرستان‌های استان هم بالای ۸۶ درصد گازرسانی شده است.

 

رحمن خادم با اشاره به اعتبار بالغ بر ۸۲۰ میلیارد تومان پروژه گازرسانی به ممبی و سرآسیاب افزود: با اجرای این طرح ۴۲ روستای این دو بخش، با ۳ هزار و ۳۰۰ خانوار و بیش از ۱۳ هزار نفر در شهرستان بهمئی تا پایان سال ۱۴۰۰، از گاز طبیعی برخوردار شدند.

 

خادم ادامه داد: مدت زمان پروژه را ۴۵۰ روز که ۱۶۰ کیلومتر شبکه گذاری فلزی و پلی اتیلن و ساخت سیویل و مکانیکال ۵ مورد ایستگاه تقلیل فشار (TBS) و ۲ مورد ایستگاه حفاظت کاتدیک (CPS) اجرا شده است.

 

خادم هم چنین به سایر پروژه‌های مهم این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: شرکت گاز استان علاوه بر پروژه گازرسانی به بخش‌های ممبی و سرآسیاب و روستا‌های طول مسیر چندین پروژه بزرگ دیگر از جمله گازرسانی فاز ۴ و ۵ قلعه رئیسی و دیشموک، گازرسانی به روستا‌های لوداب و دلی رچ به همراه گازرسانی به بخش زیلایی را در دستور کار دارد.

 

وی عنوان کرد؛ از شرکت پیمانکاری خانه روشن و تمامی مسولان استانی و شهرستانی در راس استاندار و معاون عمرانی که در اجرای این پروژه شرکت گاز را همراهی کردند تقدیر و تشکر کرد.

  • منبع خبر : کبنا نیوز