روشنفکر در نشست خبری با اصحاب رسانه: در جریان ندای وحدت گاه تندترین نقدها بر ما وارد می‌شود که آن را برای خود رحمت می دانیم و نقد منصفانه را با آغوش باز می‌پذیریم / با قلم و رسانه‌ای که در اختیار دارید تلاش کنید تا دسیسه‌کاری کمرنگ شود؛ جذب بودجه ۴۹۵ میلیارد تومانی +جزئیات
روشنفکر در نشست خبری با اصحاب رسانه: در جریان ندای وحدت گاه تندترین نقدها بر ما وارد می‌شود که آن را برای خود رحمت می دانیم و نقد منصفانه را با آغوش باز می‌پذیریم / با قلم و رسانه‌ای که در اختیار دارید تلاش کنید تا دسیسه‌کاری کمرنگ شود؛ جذب بودجه ۴۹۵ میلیارد تومانی +جزئیات

به گزارپایگاه اطلاع رسانی بلبل دنا از یاسوج؛ مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی  نشست خبری با خبرنگاران برگزار کرد.   مهدی روشنفکر در جمع اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت حادثه اتوبوس دهدشت تهران اظهار کرد: بنای کار ما این است که از نقد در مسیر […]

به گزارپایگاه اطلاع رسانی بلبل دنا از یاسوج؛ مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی  نشست خبری با خبرنگاران برگزار کرد.

 

مهدی روشنفکر در جمع اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت حادثه اتوبوس دهدشت تهران اظهار کرد: بنای کار ما این است که از نقد در مسیر کار خود استفاده کنیم.

وی گفت: اگر رسانه ها نبودند روزانه بسیاری از افراد رنگ عوض می کردند و بعضی هم رنگ ها را تغییر می دادند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقدهای درون گفتمانی ندای وحدت را رصد کنید درون همین جریان گاه تندترین نقدها بر ما وارد می‌شود که آن را برای خود رحمت می دانیم و نقد منصفانه را با آغوش باز می‌پذیریم.

این نماینده مردم در مجلس در خصوص تغییرات مدیریتی در استان گفت: بر اساس بیانیه گام دوم به این موضوع فکر می‌کنیم در ایام انتخابات شعار های پنجگانه داشتیم که یکی از آنها توجه به جوانان و دیگری بازگشت به مردم بوده و همین راه را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: در این مدت هم تکیه بر جوانان داشتیم و نشان دادیم که به آنها اعتماد داریم باید قدردان مردم باشیم که به زیبایی پای نظام مانده‌اند.در هر شرایط وارد صحنه می شوند و انقلاب و حاکمیت را حمایت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در طول مدتی که در مجلس حضور داریم به جای شعار دادن و مشغول کار هستیم و به عنوان خادم مردم مشکلات آنها را بررسی می‌کنیم و تا آنجا که می‌شود برای رفع آنها تلاش می‌شود همچنین در راه توسعه استان با همه توان خود قدم برداریم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده در دوره نمایندگی خود گفت: در بیش از هفت فراکسیون و کمیسیون عضویت فعال دارم در کمیسیون آموزش و تحقیقات از رتبه خوبی برخوردار بوده هر چند در کمیسیون اجتماعی نیز رتبه سوم را در بین بسیاری از نمایندگان با سابقه برای حضور در آن کمیسیون کسب کرده بودم.

وی با اشاره به حضور خود در فراکسیون عشایر به عنوان نایب رئیس اول تصریح کرد: در خدمت جامعه ۷۵ هزار نفری عشایر استان هستیم و مشکلات آنها را به جد پیگیری می‌کنیم بیش از ۲۴ میلیارد تومان و چندین وسیله نقلیه همین چندی پیش برای عشایر استان مصوب شد که تخصیص آن ۱۰۰ درصد است.

وی گفت: در کمیسیون تلفیق تلاش زیادی داشتیم برای اولین بار در نظام بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی ۴۹۵ میلیارد تومان جهت محرومیت‌زدایی استان علاوه بر اعتبارات در نظر گرفته شده مصوب کردیم در حوزه راه ۶۱ میلیارد در حوزه آب نیز ۳۴ میلیارد تومان مصوب شد این موارد جدای از اعتبارات مصوب در لایحه بودجه سالانه است.

این نماینده گفت: کار بزرگ دیگری که از وزارت در دولت قبل پیگیری شد ۱۴۵ میلیارد تومان برای گازرسانی به زیلایی مصوب شد تا از این رهگذر ۴۴۰۴ خانوار از نعمت گاز برخوردار شوند و همین طور تعداد ۶۵۰ روستای استان چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به زلزله سی سخت و اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان دنا گفت: اقدامات زلزله سی‌سخت را اگر بررسی کنیم در بودجه برای حوادث غیر مترقبه بودجه‌ای خاص را در نظر گرفته‌‌اند به غیر از این بودجه برای اولین بار با رایزنی های صورت گرفته از طریق مجلس ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرستان دنا اعتبار جداگانه مصوب شد و اقدامات مختلفی جهت در اختیار قرار دادن کمکهای غیر نقدی صورت گرفت و در یک مورد ۵ میلیارد تومان در اختیار شهرداری سی‌سخت گذاشته شد همچنین مقرر شد به هر منزل روستایی در شهر ۵۰ میلیون تومان و در روستا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود.

این نماینده مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی را به استان آوردیم تا مسیر پاتاوه دهدشت را مورد بررسی قرار دهد که قرار است در خرداد ماه این جاده افتتاح رسمی شود در دولت جدید نیز ۴۵۲ میلیارد تومان برای آن منظور کردند که خارج از اعتبارات مصوب بودجه است.

وی گفت: برای راه‌آهن نیز ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که ۳۷ میلیارد تومان آن را برای رفع مشکل تقاطع غیر همسطح مصوب کردند.

روشنفکر در ادامه گفت: در خصوص همین تقاطع تذکرهای لازم را داده‌ایم قرار بر این بود که ظرف ۲۴ ماه با اعتبار ۷۲ میلیارد تومانی این پروژه به سرانجام برسد که پی‌گیر آن هستیم.

وی در ادامه گفت: خرسند و خوشحال هستم که اگر نمی‌توانم به همه تلفن های مردمی پاسخ دهم اما در قالب فراکسیون‌ها و کمیسیون پیگیری مشکلات مردم به صورت شبانه روزی هستم.

روشنفکر در ادامه با بیان اینکه هر چند از شرایط مخابرات راضی نیستم و اوضاع اینترنت در استان رضایت بخش نیز گفت: پی‌گیر سایت‌های مخابراتی بوده‌ایم فقط یک سایت ۲۴ روستا را در تنگ تامرادی پوشش می‌دهد همچنین پرواز هواپیماها در استان را به شش روز در هفته ارتقا دادیم.

وی با بیان اینکه در خصوص سد تنگ سرخ نبش قبر نمی‌کنیم و این کار از ۱۱ سال پیش صورت گرفته است گفت: شهر یاسوج در آینده دچار مشکل آب آشامیدنی می‌شود و لازم و ضروری است که برای این مشکل چاره اندیشی شود آینده زندگی مردم وابسته به آب سد تنگ سرخ است کسانی که کار را شروع کرده بودند به نتیجه علمی هم رسیده بودند و الان که ۶۰۰ هکتار باغات مردم قلع و قمع شده دیگر چه راهی است.

روشنفکر تصریح کرد: در یاسوج این سد مجوزهای لازم را گرفته اگر در حوزه شیراز مجوزی نداشته باشند قانون خود برخورد خواهد کرد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت ساخت سد تنگ سرخ گفت: وقتی رئیس جمهور از یک روز حضور در استان نیمی از آن روز را در کنار سد بوده نشان دهنده اهتمام دولت در اجرای سد تنگ سرخ است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص رضایت از فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: شرایط موجود ارشاد استان رضایتبخش نیست نمره مطلوبی به فرهنگ و ارشاد نمی‌دهیم هر چند از همه حوزه‌های فرهنگی انتظار کار بیشتری داریم.

این نماینده در ادامه با اشاره به انتصابات در استان منتسب به خود گفت: هر چند نمایندگان نقشی در انتصاب‌ها ندارند و تنها پیشنهاد می‌دهند اما از ۱۹ تا ۲۱ نفری که در راس امور قرار گرفته‌اند همه جوان بوده‌اند خوشحالیم که این انتخاب‌ها کارساز بوده است.

وی گفت: باز هم می‌گویم اگر از ما نظر خواستن ما نیز نظر خود را به استاندار در خصوص انتصابات می‌گوییم.

این نماینده در ادامه با اشاره به تحرکات برخی افراد در حوزه سیاسی گفت: ما می‌گوییم زمستان است برگردید شما در راهروهای وزارت خانه‌ها چه می‌خواهید؟ دنبال کار و زندگی خودتان باشید.

وی در زمینه کارهای انجام نشده در گذشته گفت: گاهی انسان غصه می‌خورد وقتی که یک بشکه نفت ۱۴۵ دلار بود شما می‌توانستید با یک تلفن ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان برای استان و منطقه خودتان بیاورید چرا این کار را نکردید تا اکنون برای گرفتن یک میلیارد تومان شبانه روز باید تلاش شود.

روشنفکر گفت: ای کاش آن موقع مثل امروزتان به وزارتخانه‌ها سرک می‌کشیدید تا به این چالش‌ها برخورد نمی‌کردیم و گرفتار این همه بیکاری و اعتیاد و طلاق و خودسوزی و خودکشی نمی‌شدیم.

نماینده ۳ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا گذشته ها را به چالش نمی‌کشانید مگر ما مسلمان نیستیم هر چند معتقدم حاشیه‌ها اتحاد و همدلی و ایمان را کمرنگ می کند.

وی خطاب به رسانه‌ها خاطرنشان کرد: با قلم و رسانه‌ای که در اختیار دارید تلاش کنید تا دسیسه‌کاری کمرنگ شود.