مردم باید در انتصابات دقت کنند و مواظب افراد پرمدعا و توخالی باشند‌ + جزئیات و تصاویر
مردم باید در انتصابات دقت کنند و مواظب افراد پرمدعا و توخالی باشند‌ + جزئیات و تصاویر
حجت الاسلام محمد یوسف افروغی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: تاثیر منفی فضای مجازی بی غیرتی مردم در حوزه نظام خانواده نسبت به حجاب ،نسبت به احکام شرعی نسبت به دین نسبت به انقلاب و نا امیدی مردم و سست کردن مردم در کار و تلاش است.

به گزارش پایگاه خبری بلبل دنا: ( سامان خوبی زاده  ) نماز جمعه این هفته شهر لیکک با حضور اقشار مختلف مردم و بارعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی برگزار شد.

 

خطیب جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه اول نماز جمعه این هفته اظهار داشت: خودم و همه ی عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم.

 

 

حجت الاسلام محمد یوسف افروغی فرمودند:از سید هاشم حداد شاگرد مرحوم آقای قاضی پرسیدند چگونه به این مرتبه از تجرد روحی و عرفان رسیدین ؟که قصه ی مادر خانم بداخلاقش را تعریف کردند آنجا صبر میکردند خدا در مقابل آن یک نعمتی به من داد نظام خانواده و این افرادی که به لحاظ تعداد کم، کوچک هستن کم اثر نمی کند بمب اتم از یک تعداد مولکول تشکیل شده است همان مولکول هایی که ما نمیبینیم بعضی موقع کاری میکنند که که ده ها لودر و بولدوزر انجام نمی دهد.

 

وی بیان کرد: به لحاظ حجمی یک سلول هست در نظام اجتماعی اما به لحاظ اثرگذاری اثر فوق العاده العاده زیادی نظام خانواده دارد خیلی از مشکلاتی که در بحث نظام خانواده داریم تقصیر زن و شوهر نیستند ،دخالت دیگران است مادر شوهر ،پدر شوهر ،مادر زن ،پدر زن متاسفانه دخالت بی جا میکنند (دوستی خاله خرسه)  زن، زندگی رو با چندتا فرزند رها میکند.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی اضافه کرد: خدا در قران تکلیف مارو مشخص کرده است ،خدا میفرماید که شما زودتر از موعود در زندگی انها دخالت نکنید ،اگر ترسیدید ،یعنی ترس عاقلانه آن موقع یک کار انجام دهید ،پدر و مادر دخالت نکنند، بلکه یک نفر که آدم مورد اعتماد و عاقلی باشد که روشنگری کند نه اینکه بخواهد به زور زن و شوهر را به زندگی برگرداند.

 

حجت الاسلام افروغی تصریح کرد؛ خدا علیم و خبره و توانمند است  پدر و مادر در زندگی دخالت بی جا نکنند،اگر میتوانند فرزند خود آگاه کنند در نظام های ایلی، قبیله ای قسمت انبوهی از مشکلات دخالت بی جای خانواده هاست  زن و شوهر والدین خود را دوست داشته باشند و احترام بکنند ولی این احترام به معنای ظلم به شوهر یا ظلم به زن نباشد.

 

حجت الاسلام افروغی تصریح کرد: زن اجازه ندهد والدینش به شوهرش ظلم کنند و همچنین مرد اجازه ندهد والدینش به همسرش ظلم کنند یک نفر مورد اعتماد از طرف مرد و یک نفر مورد اعتماد از طرف زن اینها اجازه ندارند برای طلاق تصمیم بگیرند  فرمودند اگر اینها اراده ی اصلاح گری بین زن و مرد بکنند خدا اینها را موفق میکند ولی اگر اصلاح شد، به معنای طلاق نیست اگر بخواهند طلاق بدهند خدا بلای دیگری گریبان گیرشان کند.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی  در پایان خطبه های اول نماز  جمعه شهرستان بهمئی افزود: همه چی دست خداست بین زن و شوهر کسی نمیتواند قضاوت کند خدا آگاهی دارد ، خدا میداند بین زن و مرد چه خبر است خیلی لایه های پنهان بین زن و شوهر وجود دارد که نمیتوانند به کسی بگویند پس قضاوت نکنید، اصلاح گری کنید.

 

 

حجت الاسلام افروغی بیان کرد: با عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت ام البنین، مادران فدائیان امام حسین(ع) و حادثه کربلا در تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران ،این روز به نام مادران و همسران شهدا نام گذاری شد نمیتوانیم مقام خیلی از والدین شهدا را کمتر از مقام شهید ببینیم به قول سردار دلها حاج قاسم سلیمانی اینها یک رفتار شهدایی داشتند تا شهید شدن اینها به برکت آن کارتربیتی و دینی و فرهنگی بود. (شهید بودن تا شهید شدن)

 

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی افزود: نور همین والدین شهدا و همسران شهدا بود که این مسیر انقلاب را تقویت کرد ترفند های مختلفی دشمن برای تضعيف و شکستن جبهه مقاومت به کار میبرد خیلی ها از آنها را میدانیم اما در این دانستن ها باید سخنرانی های رهبر معظم انقلاب را به تناسب ها و مناسبت ها در نظر بگیریم که کدام سبک دشمن در حال حاضر مهم است و مردم ما آگاه سازی در آن مورد بشوند دشمن از ابزار های مختلفی استفاده کرده است‌.

 

 

وی اشاره کرد: یکی از این ابزارها،ابزار نظامی بود در مقابل خدای متعال هم به ما دستور داده است هر آنچه میتوانید استفاده کنید و خودتان را در مقابل دشمن توانمند کنید  امروز از لحاظ نظامی کمبودی نداریم.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی  اضافه کرد: خداروشکر عصای موسوی به نام سپاه در دست پر قدرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای بر فرد ضعیف آمریکاو اسرائیل بارها فرود آمد و توان مقابله نظامی با ایران را ندارند.

 

حجت الاسلام افروغی ادامه داد: دومین ابزار، ابزار سیاسی است، هم سیاست مدون مهم است هم تدبیر منزل(هم سیاست داخله ما مهم است هم سیاست خارجه ما) اگر سیاست داخلی آنقدر غنی باشد که موریانه ها نتوانند آن را تخریب بکنند ان شا الله در سیاست خارجی ما کم نخواهیم آورد.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی  مطرح کرد؛ مقام معظم رهبری در همین سخنرانی اخیر( ۱۹ دی ماه) به مناسبت قیام مردم قم فرمودند که برای حفظ وحدت نباید مسئله های اختلافی را کش داد یعنی در سیاست داخلی این مهم است فرمودند در مقابل کسانی( چون هنوز دولت در حال تغییر تعویض هست) این کلمات نورانی مقام معظم رهبری خیلی اثر بخش است ،در مقابل کسانی که مقابل انقلاب می ایستند انقلاب چاره ای جز ایستادن ندارد.

 

حجت الاسلام افروغی بیان داشت: مردم باید در انتصابات دقت کنند هم چنین در ادامه فرمودند مواظب افراد پرمدعا و توخالی باشید.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد:دشمن دارد روی این افراد سرمایه گذاری میکند که هزینه در درون یک استان ،یک شهر ،یک کشور ،یک جناح و.. درون هر تشکیلات انقلابی در واقع به وجود بیاورد شناسنامه افراد را باید مطالعه کرد ،شناسنامه سیاسی، فرهنگی،حتی شناسنامه های فعالیت های گوناگون را باید مطالعه کرد و بعد درمورد شان تصمیم گرفت.

 

وی گفت: سیاست خارجی ما یک انقلاب دینی بود نه یک انقلاب سکولار ،آنچه در مذاکرات برجام در دولت قبل دیدیم یک سیاست سکولاری بود نه سیاست دینی سومین مورد ابزار اقتصادی است : در جنگ های نظامی چه جنگ های هشت ساله چه جنگ ۳۳ روزه و…خدا رو شکر نظام پیروز شد و یکی از دستاوردهای آن تقویت روحیه مردم بود.

 

حجت الاسلام افروغی ادامه داد: ابعاد منفی، جنگ اقتصادی بسیار زیاد است و بیشتر از جنگ نظامی بر علیه نظام جمهوری اسلامی بود خدا در قران قصه آدم و حوا را به من و شما فرمود تا به ما نشان دهد حضرت آدم و حضرت حوا حبوط شان بخاطر شکست در طمع در اموال دشمن بود (شکست در اقتصاد بود)مسئله اقتصادی مسئله مهمی است که مسائل متعددی از جمله روان مردم و فرهنگ مردم را به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به آیه انا لله وانا الیه راجعون گفت:  فقط مربوط به مردگان نیست هم ابتدا هم انتهای این آیه حیات هست.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که ریشه مشکلات اقتصادی ما دائمی است اشتغال تحت تاثیرسیاست های بانکی است که اشکال جدی استبحث آموزش مشکلات جدی داریم ،آموزش در حوزه اقتصادی که مردم تکلیف خودشان را در خیلی از حوزه ها نمیدانند.

 

حجت الاسلام افروغی تصریح کرد: ما به لحاظ اقتصادی خیلی قوی هستیم،عدالت اقتصادی نداریم آموزش اقتصادی نداریم ،آموزش در حوزه اشتغال نداریم.

 

 

وی اشاره کرد: برای اشتغال زایی در سطح شهرستان به کمک دانشجویان فعالیت هایی را آغاز کردیم توان شما دانشجویان، مسئولان ،هم استانی هم شهرستانی را پای کار می آورد همه چیز سرمایه زمینی نیست بحث آموزش مهم است.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی  اظهار داشت: از ابزار رسانه ای و فضای مجازی دشمن نباید غافل شد این چهارمین ابزار دشمن علیه جپهه مقاوم ایران عزیز است شاید مهم ترین ابزاری که برای شکست اقتصادی از آن استفاده میکند همین بحث فضای مجازی باشد مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با مردم قم یک کلید واژه را بیش از ۱۵ بار تکرار کردند یعنی فراوانی از هر کلید واژه دیگر بیشتر است.

 

 

حجت الاسلام افروغی تصریح کرد: بحث غیرت دینی مقام معظم رهبری فرمودند: اهل قلم و فکر در مقابل غیرت زدایی از مردم نسبت به اصول انقلاب می ایستادندبیشترین تاثیر منفی فضای مجازی بی غیرتی مردم در حوزه نظام خانواده نسبت به حجاب ،نسبت به احکام شرعی نسبت به دین نسبت به انقلاب و نا امیدی مردم و سست کردن مردم در کار و تلاش است.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک گفت: البته اگر یک جبهه ای شروع بشود از همین ابزار هم میتواند علیه دشمن استفاده کند ولی قطعا این بحث غیرت مسئله ای مهمی است که به نظر من در فضای مجازی به غیرت اسلامی ،انقلابی ،اجتماعی ، فرهنگی و خانوادگی ما دارد حمله میشودشاید راه حلش ایجاد شبکه ملی اطلاعات ملی باشد‌.

 

خبرنگار: سامان خوبی زاده 

  • نویسنده : سامان خوبی زاده
  • منبع خبر : ندارد