یادداشت ارسالی؛ جریانی که نخبگان، محرومین و هواداران باتجربه سیاسی آن دلسرد و جدا شوند هر نقشه‌ای برای پیروزی آن محکوم به شکست است/ شوفرهای نوظهور در عالم سیاست سعی دارند هر منتقدی را سهم‌خواه معرفی نمایند/ شما که به محرومین و عده زیادی از هواداران وفادار نماندید و با آنها صادق نبودید،‌ آیا به منتقدان رحم خواهید کرد؟ / ۱۰ بند از منصب فرمانداری و استانداری تا تغییر قبله با وزیدن باد
یادداشت ارسالی؛ جریانی که نخبگان، محرومین و هواداران باتجربه سیاسی آن دلسرد و جدا شوند هر نقشه‌ای برای پیروزی آن محکوم به شکست است/ شوفرهای نوظهور در عالم سیاست سعی دارند هر منتقدی را سهم‌خواه معرفی نمایند/ شما که به محرومین و عده زیادی از هواداران وفادار نماندید و با آنها صادق نبودید،‌ آیا به منتقدان رحم خواهید کرد؟ / ۱۰ بند از منصب فرمانداری و استانداری تا تغییر قبله با وزیدن باد

پایگاه خبری بلبل دنا، یادداشت مخاطبان به نقل از افتونیور : جوابیه‌های اتاق فکر بیگانه با فکر و اندیشه و بدون اطلاع از بویراحمد، موجب گردید دچار آه و افسوس شوم که از شجاعت، صداقت و مردمداری نمایندگانی همچون مرحوم حاج محمودیان، سید باقر موسوی و بزرگان اطراف آنها به نماینده ضعیف و اطرافیان نالایق، […]

پایگاه خبری بلبل دنا، یادداشت مخاطبان به نقل از افتونیور : جوابیه‌های اتاق فکر بیگانه با فکر و اندیشه و بدون اطلاع از بویراحمد، موجب گردید دچار آه و افسوس شوم که از شجاعت، صداقت و مردمداری نمایندگانی همچون مرحوم حاج محمودیان، سید باقر موسوی و بزرگان اطراف آنها به نماینده ضعیف و اطرافیان نالایق، ساده‌لوح، نوظهور و برچسب‌زن برسیم. با این حال لازم است جهت روشنگری، به برخی از موارد مطروحه در جوابیه‌های منتشر شده در طی مدت اخیر، به شرح زیر پاسخ دهم:

۱_طرح رتبه‌بندی معلمان

مصادره طرح رتبه‌بندی معلمان به نام و به کام مهدی روشنفکر نشان می‌دهد همچنان در خواب زمستانی تشریف دارید! طرح رتبه‌بندی معلمان حداقل یک دهه در دولت‌ها و مجالس گذشته بررسی گردید و در نهایت توسط دولت سابق آماده و برای بررسی به کمیسیون آموزش فرستاده شد. کمیسیون آموزش پس از بررسی، نمایندگان خود در کمیسیون تلفیق را موظف کرد طرح رتبه‌بندی را در کمیسیون تلفیق ارائه نمایند که یکی از آن نمایندگان، مهدی روشنفکر بود. آیا یک صحبت ساده و موظفی در کمیسیون تلفیق باید سبب مصادره طرح گردد؟ به جای جلسات پنهانی، بیهوده و رفاقتی، مطالعات خود را درباره ساختار و وظایف مجلس، نقش نمایندگان و ارتباط مجلس و دولت افرایش دهید. بنابراین شما حقیقت را با آنکه می‌دانید کتمان نکنید(و حق را به باطل مپوشانید و حقیقت را پنهان نسازید و حال آنکه به حقّانیّت آن واقفید._ آیه ۴۲ سوره بقره)

۲_ رختخواب گرم

اشاره داشتید که رختخواب ما(منتقدان) گرم است. بدانید و آگاه باشید ما محرومان و حذف‌شدگان توسط شوفرهای عالم سیاست، در بیداری بسر می‌بریم و رختخوابی نداریم. اما ظاهراً صندلی‌های شوفرهای نوظهور در عالم سیاست بسیار گرم و نرم‌ است. رختخواب برای کسی می‌باشد که در خواب زمستانی به سر می‌برد.

۳_ ارتباط دادن نقد ساده به اعتراضات اصفهان

جوابیه‌های شما نشان می‌دهد اتاق فکر مهدی روشنفکر بیگانه با فکر، آگاهی و عدالت اما سرشار از مغالطه است. و با برچسب زدن، ارتباط دادن مضحک و کاملاً بی‌ربط نقد ساده عملکرد مهدی روشنفکر به تنش‌های آبی اصفهان، تلاش می‌کند منتقدان را تحریک‌کنندگان مردم برای آمدن به خیابان معرفی کنند. محتوای جوابیه‌ها نشان داد ابایی ندارید با امنیتی کردن فضا، پرونده‌سازی و برچسب زدن، دهان منتقدان را ببندید! البته شما که به محرومین و عده زیادی از هواداران وفادار نماندید و با آنها صادق نبودید،‌ آیا به منتقدان رحم خواهید کرد؟ این شیوه ناجوانمردانه و غیراخلاقی جواب نخواهد داد و یقین بدانید آه مردم دامن شما را خواهد گرفت. البته این افکار و استفاده از چنین ابزارهایی عجیب نیست، چون مهدی روشنفکر و اطرافیانش شاگردان و ارادتمندان به اصولگرایان سنتی هستند که خود وی به آنان برچسب و اتهام پرونده‌سازی زد.

۴_ تغییر قبله با وزیدن باد

از تغییر قبله بخاطر وزیدن باد سخن گفتید. شما که بهتر می‌دانید آنکه قبله‌اش با وزیدن باد دگرگون می‌شود آقای دکتر مهدی روشنفکر است که در مقطعی طرفدار استاد هدایت‌خواه بود، در مقطع دیگری طرفدار غلام‌محمد زارعی بود(در واقع یک دوره برای هدایت‌خواه و یک دوره دیگر برای زارعی اصطلاحاً پوستر چسباند)، سپس با حمایت و موج‌سازی مردم محروم و البته اصلاح‌طلبان به مجلس رسید و اکنون حامی و طرفدار دولت رئیسی است‌! اکنون ضرورت دارد آقای روشنفکر پاسخ دهند با سرمایه و اعتماد محرومان و اصلاح‌طلبان چه کردند؟ زارعی که حداقل خروجی جبهه پایداری نبود، بصورت مستقل در انتخابات ثبت‌نام و شرکت کرد، بعد از ۱۶ سال هزینه شدن اصلاحات برای موفقیت زارعی، دست اصلاح‌طلبان را در حنا گذاشت و برای سخنرانی به ستاد آیت‌الله رئیسی رفت تا در کنار همان هدایت‌خواه و روشنفکر، اصلاحات را در انتخابات ریاست جمهوری بر زمین بزند و رئیسی را به پاستور بفرستند. مهدی روشنفکر که تا نزدیک انتخابات ۹۸ تمام تلاش خود را بکار بست تا خروجی اصولگرایان باشد، بدون توجه به مطالبات حامیانش و اصلاح‌طلبان طرفدار وی، با نام و پرچم اصولگرایی ثبت‌نام کرد و با لبیک به شیخ عبدی‌پور بزرگوار، خروجی جبهه پایداری شد. همچنین مهدی روشنفکر روزانه به پیران اصولگرایی حمله می‌کند و آنها را عامل بدبختی بویراحمد می‌داند اما شبانه با آنها جلسه دارد!(همانند جلسه اخیر با پیران اصولگرایی حاضر در شورای وحدت!)

۵_ منصب فرمانداری و استانداری

از منصب فرمانداری و استانداری سخن گفتید! به حدی با اندیشه و گفتمان بیگانه هستید و در تلاش برای اتهام زدن به نویسنده هستید که یک نقد و مطالبه‌گری ساده را به متقاضیان منصب‌های استانداری و فرمانداری نسبت می‌دهید و سعی دارید هر منتقدی را سهم‌خواه معرفی نمایید. آیا شما که طرفدار مهدی روشنفکر هستید سهمی گرفتید که ما را سهم‌خواه معرفی می‌کنید؟ آیا دلیل چرخش‌ مهدی روشنفکر از هدایت‌خواه به زارعی را می‌دانید؟ پاداش این میزان طرفداری و تملق شما چیست؟

۶_ قطب صنعت استان

از قطب صنعت استان سخن گفتید! ظاهراً مغالطه‌ها و بزرگنمایی‌های شما پایانی ندارد. کدام قطب صنعت استان؟ شما که هنوز گفتمان(اندیشه) و نقشه راه(برنامه) مشخص و مدون ندارید چطور به خودتان اجازه می‌دهید مدعی تبدیل سه شهرستان به قطب صنعت استان در طی حدود یک سال و نیم اخیر شوید؟
از کدام موفقیت سخن می‌گویید؟ از زمان پیروزی تاکنون شبانه روز بدون کمترین دستاورد عملی و تاثیرگذار بر زندگی عموم مردم و بویژه مردم محروم، خبر و مطلب منتشر می‌کنید که روشنفکر دیدار کرد. اگر یکه‌تازی و ارتقای برخی ها، انزوای نخبگان، فاصله گرفتن از مردم و بویژه فقرا، تخریب و طرد هواداران شایسته و در یک کلام بر باد دادن عزت بویراحمد موفقیت و افتخار محسوب می‌شود، بنده دیگر حرفی ندارم!!

۷_ امنیتی کردن فضای نقد

از ارتباط اعتراض‌های کم‌آبی در اصفهان و منتقدین سد تنگ‌ سرخ سخن گفتید! یقین بدانید مسائل مقطعی آسیبی به ماهیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد نمی‌کند، این نظام‌ مقدس همچنان با اقتدار و رو به رشد به راه خود ادامه خواهد داد و مشکلات مدیریت خواهد شد اما تخریب نیروهای شایسته، برچسب‌زدن و جوسازی‌ها در سیاست بویراحمد مانع نقد نخواهد شد. بدانید و آگاه باشید هیاهو و برچسب زدن، روی دیگر پرونده‌سازی است. کاری نکنید روزی برسد که از برچسب زدن به پرونده‌سازی برسید!!! از نقد هراس نداشته باشید. سعی نکنید دهان منتقدان را با برچسب زدن ببندید!

۸_ تناقضات

چندین بار در جوابیه از واژه تناقض استفاده کردید. تناقضات زیادی در کارنامه مهدی روشنفکر ثبت شده که به مرور از آنان رونمایی خواهد شد تا ماهیت واقعی راس و هرم جریان ندای وحدت برای همه آشکار گردد؛ آن زمان تک دوره‌ای شدن آرزوی شما و استعفا خواسته بزرگان و دلسوزان مهدی روشنفکر خواهد بود. اتاق فکر بیگانه با فکر و بی‌خبر از بویراحمد که گازرسانی به زیلایی را به نام روشنفکر می‌زنند، بهتر است پاسخ دهند آیا پروژه گازرسانی به زیلایی حتی به پیمانکار واگذار شده؟ تناقض یعنی اینکه از وحدت بگویی اما با پیشنهاد اتاق فکر ضعیف، جلسه علیا و سفلی در یاسوج برگزار می‌گردد! از وحدت می‌گوید اما با اصولگرایان جلسه برگزار می‌کند و اصلاح‌طلبان را نادیده می‌گیرد! دلیل عدم ارتباط با مردم را کرونا بیان می‌کند اما در همان وضعیت کرونایی، چندین جلسه با مردم مناطق مختلف سه شهرستان با هدف انتخاب نمایندگان مناطق جهت پیگیری مشکلات و مسائل هر منطقه، در شهر یاسوج برگزار می‌کند!!!

۹_ کشاندن مردم به خیابان

نقد خواب زمستانی را به ناامید کردن مردم، سیاه‌نمایی علیه نظام و کشاندن مردم به خیابان تفسیر کردید. عجب! ما مردم را ناامید می‌کنیم، آنها را به خیابان می‌کشانیم و در حال سیاه‌نمایی علیه نظام هستیم یا مهدی روشنفکر که گاهی با زیاده‌روی در گفتار، از سوء‌مدیریت در ۴۱ سال گذشته سخن گفت و عملکرد ۴۱ سال را زیر سوال برد؟ مهدی روشنفکر در ۴۱ سال مورد اشاره کجا بود؟ مهدی روشنفکر و برخی از مدیران مورد حمایت ایشان، در ۴۱ سال مورد اشاره مسئولیت نداشتند؟ در مسئولیت‌های معاونت فرمانداری کهگیلویه سابق، عضویت در شورای شهر دهدشت، عضویت در هئیت علمی دانشگاه فرهنگیان، معاونت اداره کل آموزش و پرورش استان و … چه دستاوردی داشتند؟ آیا کارنامه ایشان در طی ۴۱ سال موردنظرش قابل قبول است که کارنامه دیگران را زیر سوال برد؟
مهدی روشنفکر در لوداب گفت:
“آمده‌ام برای حذف آن‌هایی که توان مدیریتی نداشته‌اند ولی بیش از ۴۰ سال چنگ بر عرصه مدیریتی این استان انداخته‌اند.”

همچنین مهدی روشنفکر در جمع مردم شهرستان دنا گفت:
“۴۱ سال به نام دین بر علیه دین، به اسم مذهب بر علیه مذهب، به اسم ولایت بر علیه ولایت، به اسم شهدا بر علیه شهدا، چه بلایی که بر سر این مردم نیاورده‌اید، تاخ و تاز کرده‌اید. تبعیض را رواج داده‌اید، حق کشی جز برنامه‌های شما بود، بی‌عدالتی صورت گرفت، بنابراین مدیریت این استان را سال‌های سال چنگ انداخته‌اید و قرق کرده‌اید، منابع انسانی را هدر داده‌اید و خود را فرشته آسمانی و مردم را زمینی تلقی کرده‌اید”.

البته مهدی روشنفکر در نشست جمعی از متنفذین و بزرگان بویراحمد علیا گفت:
“دستاوردهای امروز تحت هیچ شرایطی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست”.
ایشان در جلسه فوق نیز به حزب شیطان اشاره کرد و گفت:
“حزب شیطان دنبال تکه پاره کردن بویراحمد واحد هستند”.

بهتر نیست این سبک گفتار متناقض از سوی مهدی روشنفکر را پوپولیسم روشنفکرانه نام‌گذاری نماییم؟! آنقدر اتاق فکر و اطرافیان روشنفکر ضعف دارند که متوجه نیستند به مهدی روشنفکر تذکر و هشدار دهند که اولاً انتخابات تمام شده و اینک نماینده مجلس است، ثانیاً حدود ۲ سال از ۴۲ سال گذشته مربوط به عملکرد خود ایشان در مجلس است، ثالثاً ایشان در ۴۲ سال گذشته مسئولیت‌های مختلفی داشتند و باید پاسخگوی مسئولیت‌های متعدد خویش باشد، رابعاً به ایشان بفرمایند وقتی شما خود را اصولگرا معرفی کردید و خروجی جبهه‌ی پایداری شدید، به چه دلیل دائماً برای جلب نظر مردم خود را نقطه مقابل چپ و راست معرفی می‌کنید؟ وقتی محرمانه و به بهانه‌های مختلف با بزرگان و پیرمردهای اصولگرایی جلسه برگزار می‌کنید، چرا عملکرد چند دهه آنها را زیر سوال می‌برید؟ آیا این رفتار نمونه عوام‌فریبی و دعوای زرگری نیست؟ بپذیرید که جدایی عملی و رفتاری میان روشنفکر و اصولگرایان وجود ندارد و گاهی برای جلب نظر مردم در گفتار، از اصولگرایان انتقاد می‌کند. اعتقاد و باور نویسنده این است که خطر امثال روشنفکر برای مردم از اصولگرایان سنتی بیشتر است زیرا ایشان محافطه‌کار و بدبین است. در هر صورت به شعور مردم احترام بگذارید و حداقل به حرمت جایگاه و آبروی جبهه پایداری، اساتید و دوستان اصولگرای خود، به ۴۲ سال گذشته حمله نکنید.

۱۰_ تراز نمایندگی

اشاره شد به تراز نمایندگی!
اگر معتقدید تراز نمایندگی بعد از اتمام دوره نمایندگی مشخص می‌شود، چطور هنوز ۲ سال از حضور مهدی روشنفکر در مجلس نگذشته، معتقدید و باور دارید ایشان تاریخ‌سازی کرده؟ چرا اصرار به داستان‌سرایی و بزرگنمایی برای تاریخی جلوه دادن عملکرد مهدی روشنفکر دارید؟ از نظر بنده، مهدی روشنفکر تاریخ‌سوزی و فرصت‌سوزی کردند نه تاریخ‌سازی! شما که ظرفیت یک نقد ساده را ندارید چطور ادعای تاریخ‌سازی دارید؟ بیچاره تاریخ!
مهدی روشنفکر که معتقد بود کارش از ۱۴۰۰ شروع می‌شود چطور در طی این چند ماه که از ۱۴۰۰ گذشته، تاریخ‌سازی کرده؟!

صحبت پایانی…

جریانی که نخبگان، محرومین و هواداران باتجربه سیاسی آن دلسرد و جدا شوند، هر نقشه‌ای برای پیروزی آن محکوم به شکست است. اما پاسخ به این پرسش ضروریست که آیا روشنفکر حاضر است با این حجم از اعتراضات و ریزش‌ها در ندای وحدت و البته جلسات عده‌ای از هواداران جدا شده ندای وحدت با دکتر محمد بهرامی و نادر منتظریان، جای خود را به یک فرد شایسته و مردمی دهد؟ یا اینکه بر اساس آموخته‌های مکتب اصولگرای سنتی در استان و علی‌الخصوص بویراحمد، انحصارطلبانه و تمامیت‌خواه رفتار خواهد کرد؟ از کسی که با عملکرد خویش افراد شایسته را منزوی کرده و فراری داده، انتظار داشته باشیپ برای منافع مردم جای خود را به یک فرد شایسته دهد؟
عملکرد مهدی روشنفکر و اطرافیانش به حدی ضعیف بوده که برخی افراد شایسته و باتجربه جریان احساس کردند روشنفکر دیگر در انتخابات مجلس شرکت نخواهد کرد. با این حال ایشان در پاتاوه با مشاوره اتاق فکر خود، اعلام نمود که در انتخابات دور آینده قطعاً حضور خواهم داشت! گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد اما بدانید دروغ، بهتان، توهم و برچسب زدن در فرهنگ ایرانی و آموزه‌های دینی مردود است.

امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند:
هیچ بی‌شرمی و وقاحتی چون بهتان زدن نیست(غرر الحکم، حدیث ۴۴۳۸).

{مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت بلبل دنا  به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی‌باشد}