امپریالیسم رسانه ای از نام حاج قاسم می ترسد/ سواد رسانه ای، برای مخاطب ضروری است + جزئیات و تصاویر
امپریالیسم رسانه ای از نام حاج قاسم می ترسد/ سواد رسانه ای، برای مخاطب ضروری است + جزئیات و تصاویر
نماز جمعه این هفته شهر لیکک با حضور اقشار مختلف مردم و بارعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری بلبل دنا: ( سامان خوبی زاده  ) نماز جمعه این هفته شهر لیکک با حضور اقشار مختلف مردم و بارعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی برگزار شد.

 

خطیب جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوی الهی و عرض تسلیت به مناسبت ایام   شهادت زهرای مرضیه(س) اظهار داشت: در وصیت نامه بی بی دو عالم آمده است: که سلام مرا به فرزندانم، انبیا تا قیام قیامت  برسانید،این سلام  با همه ی آن محتوا، روش و منش حضرت زهرا(س)  باید تا قیام قیامت باید به دست فرزندان ایشان که مومنین، و اسلام  راستین واقعی  هست برسد.

 

وی با اشاره به جایگاه نظام خانواده در اسلام گفت:برای خانوادهای ما الگویی بهتر از الگوی فاطمی نیست و اگر همین لایه ظاهری زندگانی  حضرت زهرای مرضیه (س)  در زندگی های ما پیاده بشود قطعا خیلی از  آسیب های خانوادگی و اجتماعی که شاهدش هستیم از جامعه و خانواده ما رخت برخواهد بست، و چیزی به اسم آسیب اجتماعی باقی نخواهد ماند.

 

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در ادامه گریزی به زندگانی حضرت زهرای مرضیه(س) داشت و گفت: ۱)حضرت زهرای مرضیه(س) برای شروع پذیرش یک خواستگار و یک همسر روشی که در زندگی ما هست از آن روش استفاده نکردند از سیاست از پول ، از همه ی اینها مهم تر دیانت و مسلمان بودن و  یک انسان شایسته برای ایشان مهم بود و امیرالمومنین(ع) را انتخاب کردند.اول اصالت خانوادگی خیلی مهم هست اصالت دینی داشته باشند، از مهمات زندگی ایمان، اخلاق ، اصالت هست شخصیت هست.

 

اولین اقدام برا آشنایی و شناخت یک خواستگار واقعی  مشورت با پدر و مادر هست.

 

 

مطلب دوم: مهریه حضرت زهرا(س) خیلی پایین بود، به دو سکه نمی رسید. مهریه هیچ  پشتوانه ای برای زن و ادامه ی زندگی اش نخواهد بود

 

نکته سوم :یکی از علت های که ازدواج به تاخیر می افتد خیلی از دختر خانم ها بهانه امکانات مادی از خواستگارشان میکنند. بله یک حداقلی نیاز هست ،آیا شاغل هست؟ آیا ماشین دارد؟خوب آیا پدر شما هم از اول ماشین و خانه داشت ؟ هیچ کدام را نداشت بهشون زن دادن کم کم زندگی شون را تشکیل دادن.

 

بحث خانه داری حضرت زهرا(س) با امکانات ساده شروع شد.لذت زندگی هم این است که خودش کم کم تهیه کند.

 

وی در پایان خطبه اول گفت: هیچ کس نمی تواند بگوید وجود امکانات بد است اما باید با توجه به آنچه که هست زندگی را شروع کرد.

 

حجت الاسلام افروغی در بخش دوم خطبه ها با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها گفت:در دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی ،نام و آوازه او بالاترین حجم رسانه ای را به خود اختصاص داد تا امپریالیسم رسانه ای در اقدامی ناشایست نام حاج قاسم را فیلتر نماید.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی به ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت وقتی این مهم در مجلس به صدا در امد به دروغ گفتند که دیگر به  سایت های جهانی و بین المللی دسترسی نداریم در صورتی که شبکه ملی اطلاعات باید مثل دیگر کشور ها وجود داشته باشد تا با  نظارت روی آن از بداخلاقیها جلوگیری بعمل اید.

 

ایشان سواد رسانه ای را از دیگر ملزومات جامعه و مدیران دانست و گفت:باید ارتقای سواد رسانه ای در برنامه ی ما باشد و همه ی افراد جامعه چه باسواد و چه بی سواد آگاه باشند برای مثال مادری باید بداند تغییر اخلاق و رفتار و پوشش قسمت عمده اش مربوط به فضای مجازی است.

 

حجت الاسلام افروغی خاطر نشان کزد:سواد رسانه ای باید تمامش سیاست گذاری پیدا و ناپیدا و محیطش قابل لمس کردن و قابل دیدن باشد و تاثیراتش به مردم شناسانده شود، و مردم بدانند دشمن سیاست گذاری میکند تا حاج قاسم را سرکوب کند و دیگران او را نشاسند و اخبار را سانسور می کنند و همگی بر علیه اسلام است.

 

امام جمعه بهمئی افزود: اگر امپراطوری رسانه دست دشمن نبود توقیف کشتی اماراتی توسط نیروهای یمن خیلی در اخبار این پیروزی مورد توجه می شد.

 

وی اظهار داشت: توافق بین عراق و آمریکا که آمریکایی ها از عراق بروند و یک عده مستشار  آمریکایی در عراق بمانند ، این خود ضربه به ملت عراق است که ابهامات زیادی دارد ،مذاکرات وین هنوز سرانجامش مشخص نیست ،ایران با سیاست های آمریکا و اروپا ،زمان بیشتری دارد و آمریکایی ها هستند که اتلاف وقت برایشان مضر هست.

 

خطیب جمعه شهرستان بهمئی در ادامه گفت:متاسفانه اداره اصناف یکی از وظایف اش را فراموش کرده است  و آن  آموزش اصناف مختلف است  که راجع به پوشش آنها دقت بیشتری شود و این افراد گزینش شوند .

 

حجت الاسلام افروغی بیان داشت: در برگزاری مراسمات و مناسبت ها صرفآ هدف  برگزاری مراسم روضه نباشد بلکه سواد رسانه ای مردم را افزایش دهندو مسائل پوشش و حجاب را برای مردم بازگو نمایند.

 

وی با انتقاد از تاخیر در تغییر مدیران گفت:مردم چه در سطح کشور ،استان،و شهرستان از عدم تعیین و تکلیف مدیران گلایه مند هستند و تاکید دارند که ادارات بلاتکلیف بوده و در تعطیلی به سر می برند.

 

ایشان درپایان از همه ی آحاد مردم، بالاخص  روحانیون،هیات داران،سخنوران ،موکب داران ، مداحان و همه ی ادارات  که برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن ایام فاطمیه ، دومین سالگرد شهادت سردار دلها و رحلت حضرت آیت الله مصباح یزدی به صحنه آمدند تشکر و قدردانی نمودند.

خبرنگار:سامان خوبی زاده

عکس: سید زاهد افتخاری زاده 
  • نویسنده : نویسنده خبر؛ سامان خوبی زاده
  • منبع خبر : ندارد