حاجی پور: به همت صندوق کارآفرینی امید اشتغال پیش از ۳۰۰ نفر در بهمئی فراهم میشود/ پیشنهادهای جالب امام جمعه بهمئی برای اشتغالزایی در شهرستان / عابدی:از ابتدای سال تا کنون ۱۳۲ فقره تسهیلات با مبالغی بالغ بر ۵۱/۸۴۱/۵۰۰/۰۰۰ در زمینه های مختلفی پرداخت شد/محمدی : ما از صندوق کار آفرینی امید و از مسئولین ادارات و بانکهای استانی و شهرستانی، باتوجه به اینکه صادرات این محصول دچار مشکل و ممنوعیت شد، انتظار همکاری با این گلخانه داران را داریم ، کما اینکه ماهم به صورت جدی  پیگیر رفع مشکل این عزیزان هستیم.
حاجی پور: به همت صندوق کارآفرینی امید اشتغال پیش از ۳۰۰ نفر در بهمئی فراهم میشود/ پیشنهادهای جالب امام جمعه بهمئی برای اشتغالزایی در شهرستان / عابدی:از ابتدای سال تا کنون ۱۳۲ فقره تسهیلات با مبالغی بالغ بر ۵۱/۸۴۱/۵۰۰/۰۰۰ در زمینه های مختلفی پرداخت شد/محمدی : ما از صندوق کار آفرینی امید و از مسئولین ادارات و بانکهای استانی و شهرستانی، باتوجه به اینکه صادرات این محصول دچار مشکل و ممنوعیت شد، انتظار همکاری با این گلخانه داران را داریم ، کما اینکه ماهم به صورت جدی  پیگیر رفع مشکل این عزیزان هستیم.
همایش کارگروه اشتغال زایی صندوق های قرض الحسنه که با محوریت اشتغال زایی در سالن شبکه بهداشت این شهرستان بهمئی با حضور مدیرکل صندوق کار آفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد و امام جمعه و فرماندار و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بلبل دنا: ( سامان خوبی زاده  ) همایش کارگروه اشتغال زایی صندوق های قرض الحسنه که با محوریت اشتغال زایی در سالن شبکه بهداشت این شهرستان بهمئی با حضور مدیرکل صندوق کار آفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد و امام جمعه و فرماندار و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

 

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد در بهمئی اظهار کرد : تلاش می کنیم منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای طرح روستای بدون بیکار را جامه عمل بپوشانیم و صندوق کارآفرینی امید به عنوان  نهاد مالی حامی کسب و کارهای خرد و کوچک و اتصال آنها به کسب و کارهای بزرگ از جمله گردشگری می تواند اشتغال در روستا را  ایجاد و حفظ کند.

 

کاظم حاجی پور ادامه داد : تقویت اقتصاد محلی و ایجاد کسب وکار در روستاها منجر به تقویت میزان مشارکت مردم، تقویت ایجاد اشتغال درمناطق روستایی و جلوگیری از مهاجر فرستی روستاییان به شهرها می شود.

 

 

وی گفت:  صندوق کارآفرینی امید این پتانسیل را دارد که روستاها را به سمت اشتغالزایی ببرد چرا که رویکردش عملیاتی کردن هر خانه یک کارخانه در روستاها است.

 

 

مدیرکل  صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: از اهداف و برنامه های صندوق کارآفرینی امید حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته جهت ساماندهی مشاغل روستایی است.

 

 

وی افزود: در این باره با تشکیل کمیته های تخصصی در روستاهها و شناسایی استعدادها و ظرفیت های بالقوه و آموزش های کارآفرینی ، مهارت آموزی در تعامل با سازمان ها و مراکز آموزشی گام موثری در راستای ایجاد مشاغل روستایی و رونق تولید و اشتغال برداشته است.

 

 

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان با اشاره به اینکه، ۷۰ درصد تسهیلات در زمینه‌های دامداری، کشاورزی، تولیدی، صنایع دستی، گلخانه‌ای و زنبور داری پرداخت شده است از افزایش یک و نیم برابری تسهیلات پرداختی صندوق کار آفرینی امید تا پایان امسال خبر داد.

 

 

حاجی پور گفت:تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه اشتغالزای مردم یار یکی از فعالیت‌های شاخص و استراتژیک صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از اشتغال و تولید داخلی در هر استان است.

 

 

وی محرومیت زدایی، اشتغالزایی، حمایت از تولید داخلی، جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها و تلاش در راستای خودکفایی در محصولات مختلف را از اهداف تشکیل این صندوق‌های قرض الحسنه خواند و عنوان کرد: بیش از ۱۳۲ صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار در سال ۱۴۰۰ در استان ایحاد که ۷۰صندوق آن در بیش از پنجاه روستای شهرستان بهمئی با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال ایجاد شده است.

 

 

حاجی پور گفت: شهرستان بهمئی  در حال حاضر ۱۰۵ صندوق خرد محلی در زمینه ایجاد کسب و کار خانگی دارد و افزود: که این صندوق ها مبلغی بالغ بر ۴ میلیارد تومان وام به صورت قرض الحسنه پرداخت کرده اند که از این تعداد صندوق ۷۵ صندوق با حمایت صندوق کارآفرینی امید صورت گرفت‌.

 

 

وی با اشاره به ایجاد شغل در شهرستان بهمئی گفت: در دو سال مبلغی بالغ بر ۹ میلیارد تومان برای صندوق‌های تزریق خواهد شد و برای حدود ۳۰۰ نفر ایجاد شغل خواهد شد.

 

 

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به  تفاهمنامه همکاری توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه گفت، و حمایت از صندوق های قرض الحسنه مردم یار و اشتغال‌زا، میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و سازمان بسیج سازندگی امضاء شد.

 

 

حاجی پور با اشاره به، درباره این تفاهمنامه، اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران سال گذشته روند تسهیلات‌دهی خود را از حوزه معیشت به اشتغال تغییر داد و به جای حل مشکلات و پرداخت تسهیلات برای رفع نیازهای موقت به پرداخت تسهیلات برای موراد ضروری‌تر هدایت کردیم.

 

 

وی افزود: کشور در مقطعی است که در حوزه اشتغال از شرایط خوبی برخوردار نیست و محدودیت‌هایی برای ایجاد شغل وجود دارد که ‌بهترین روش برای تامین مالی تسهیلات قرض الحسنه است.

 

 

مدیرکل صندوق کار آفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برهمین اساس بانک در تلاش است تا سیاست های اشتغال‌زا را در کشور به خوبی اجرا کند و با امضا تفاهم نامه با نهادها و سازمان‌های مختلف، جامعه هدف مشخصی را پوشش دهد.

 

 

حاجی پور مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد درباره این تفاهمنامه توضیح داد: این همکاری در راستای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه، کمک به ترویج فرهنگ تعاون و همیاری در سطح کشور، حمایت از صندوق های قرض الحسنه روستایی و محله های شهری با ارائه انواع خدمات بانکی و همچنین بستر سازی منابع خرد و به کار گیری آن به منظور توسعه کسب و کار در سطح روستاها و محله های شهری آغاز شده است.

 

 

وی افزود: راهبری، توسعه و حمایت از صندوق های قرض الحسنه مردم یار و اشتغال زا و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در قالب انعقاد تفاهمنامه های حمایتی و اعتبار در حساب جاری از محورهای این تفاهمنامه است.

 

 

حاجی پور، ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه هر یک از صندوق های قرض الحسنه روستایی و محله های شهری وابسته به سازمان بسیج سازندگی می توانند با افتتاح حساب در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران به هر یک از اعضای خود در قالب طرح های حمایتی و اعتبار در حساب جاری، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کند.

 

 

وی خاطرنشان ساخت: تسهیلات پرداخت شده بدون سود و تنها در قبال اخذ کارمزد ۴ درصد و در اقساط ۳۶ ماهه است و هیات امنای صندوق های قرض الحسنه وظیفه دارند تا اعضای صندوق های مذبور را به منظور دریافت تسهیلات با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه به بانک معرفی کنند.

 

 

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با تقدیر ویژه از آمادگی کامل امام جمعه و فرماندار شهرستان بهمئی با این صندوق افزود: امیدوارم با همکاری این مسئولان بتوانم زمینه خدمت بیشتر و بهتر برای این مردم محروم شهرستان ایجاد نمائیم.

 

حجت‌الاسلام افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی هم در این نشست گفت : مشکلی که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد این است که کار دولتی با حقوق ثابت را می پذیریم  اما از کار تولیدی و گرفتن تسهیلات برای اشتغال زایی گریزان هستیم و این یک مشکل بزرگ است.

 

 

وی ادامه داد : اگر ما بتوانیم این نگاه را رفع کنیم گام بلندی برای پیشرفت و اشتغال زایی آن هم در این شرایط سخت انجام داده ایم.

 

 

افروغی در خصوص معنای واقعی سواد در جوامع پیشرفته گفت : اینگونه نیست که اگر ما ارشد یک رشته ای را بگیریم با سواد و دانا هستیم ،بلکه اگر در رشته خود توان و سواد اجرایی کردن آن علم را نداشته باشیم ،قطعا بی سواد هستیم .

 

 

امام جمعه شهرستان بهمئی در بحث آموزش در زمینه استارت آپ ها و علم و آگاهی در این حوزه ها در شهرستان بهمئی گفت : ما باید با آموزش هدفمند و اختصاص دادن سرمایه اولیه، اشتغال زایی را  به سمت استارت اپ ها  و‌کسب و کارهای اینترنتی ببریم و باید اشتغال زایی اینترنتی را گسترش دهیم.

 

 

وی در ادامه گفت :خیلی از مشاغل نیاز به فضای خاصی ندارند اما نیاز مبرم به آموزش و‌سواد در آن زمینه دارند و ما می توانیم با آموزش مناسب در کسب کارها، ایجاد شغل مناسب کنیم و به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

 

 

افروغی در خصوص آموزش و راه اندازی نت ورک ها در شهرستان بهمئی گفت : اگر در بحث نتورک ها آموزش لازم و هدفمند داشته باشیم می توانیم در زمینه اشتغال زایی و فروش محصولات حاصل از این اشتغال زایی ها، در بستر فضای اینترنتی  در شهرستان بهمئی، انقلاب بزرگی در زمینه اشتغال زایی رقم بزنیم.

 

 

وی در خصوص ایده ایجاد شغل در شهرستان بهمئی گفت : می توان با ایده مناسب و‌مطالعه دقیق مثلا در بحث پالایشگاه بید بلند ۲ ، که حدود ۵۰ هزار نفر مشغول کار هستند وما اگر بتوانیم با ایجاد کارگاه خیاطی در شهرستان بهمئی ، بخش اعظمی از لباس کار مورد نظر شرکتهایی که در این پالایشگاه در حال کار هستند را تامین کنیم، بخش زیادی از بیکاری در این شهرستان را می توانیم حل و برطرف کنیم.

 

 

امام جمعه شهرستان بهمئی در خصوص ایجاد مینی پتروشیمی در شهرستان بهمئی گفت :اگر یک مینی پتروشیمی در شهرستان بهمئی راه اندازی شود،حدود ۲تا ۳ کارگاه تامین مواد مصرفی برای پالایشگاه بید بلند۲ نیاز دارد ،و هر کارگاه ۵۰ الی ۶۰ نیرو نیاز دارد، و‌ ما می توانیم با راه اندازی چنین پروژه ای اشتغال زایی مهمی و چشمگیری در شهرستان بهمئی ایجاد کنیم.

 

تیمور عابدی مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان بهمئی هم در ای ننشست افزود: صندوق‌های خرد محلی در واقع نظامی است که منابع لازم برای کسب و کارهای خرد را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و چنانچه این کسب و کارها فعالیت مناسبی داشته باشند خط اعتباری بعدی نیز به آنان تعلق می‌گیرد.

 

 

با اشاره به اینکه این صندوق‌ها یکی از ابزارهای کارآمد برای توسعه کسب و کار در مناطق کمتر توسعه یافته در راستای ایجاد نظام تامین مالی مبتنی بر ویژگی‌های بومی هستند ، تاکید کرد: کمک به راه اندازی صندوق های خرد محلی در روستاها و حاشیه های شهرها از راهبردهای متولیان این صندوق است.

 

 

وی عنوان کرد: از سال ۱۳۹۹ تاکنون ۲۷ فقره صندوق خرد مردم یار  با مبلغی بالغ بر ۲۲/۹۸۰/۰۰۰/۰۰۰ در مناطق مختلف شهرستان بهمئی راه اندازی شده است که هر یک از این صندوق یک تا چهار فرصت شغلی مستقیم  و ۳۰ شغل غیرمستقیم ایجاد می کند.

 

عابدی عنوان کرد: در حال حاضر به تعداد ۴۲ فقره پرونده صندوق های خرده مردم یار با اعتباری بالغ ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به وزارت جهت سیر مراحل ارسال شد که ان شاءالله به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

 

 

مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان بهمئی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۱۳۲ فقره تسهیلات با مبالغی بالغ بر ۵۱/۸۴۱/۵۰۰/۰۰۰ در زمینه های مختلفی پرداخت شد.

 

عابدی اظهار داشت: تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در بخش های  صنایع دستی ، گردشگری ، کشاورزی و خدمات پرداخت  و هزینه است.

 

 

وی با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت حوزه کشاورزی گفت: اولویت پرداخت تسهیلات بانکی این صندوق حوزه های صنعت و خدمات خواهد بود.

 

مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان بهمئی در پایان سخنان خود: از حمایت های حجت الاسلام افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی و فرماندار محترم و از آمادگی کامل جهت همکاری با این صندوق در شهرستان بهمئی تقدیر و تشکر ویژه کرد.

 

در ادامه علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی هم در این نشست گفت :امیدواریم این موضوع و این نشست ها تاثیر مثبت در بخش اشتغال زایی ایجاد کنند .

 

 

وی ادامه داد :در حال حاضر با توجه به ممنوعیت صادرات فلفل دلمه رنگی به کشور روسیه ، گلخانه داران شهرک غدیر شهرستان بهمئی با مشکل جدی مواجه هستند و متحمل ضررهای سنکین هستند، و ما از صندوق کار آفرینی امید و از مسئولین ادارات و بانکهای استانی و شهرستانی، باتوجه به اینکه صادرات این محصول دچار مشکل و ممنوعیت شد، انتظار همکاری با این گلخانه داران را داریم ، کما اینکه ماهم به صورت جدی  پیگیر رفع مشکل این عزیزان هستیم.

 

 

وی در پایان گفت :از برگزاری این نشست ها بسیار خرسند هستیم و اعلام آمادگی و همکاری هرچه بیشتر را با صندوق قرض الحسنه و‌کار آفرین امید برای اشتغال زایی در شهرستان بهمئی را می نماییم.

 

 

در پایان گفته می‌شود:  کاظم حاجی پور مدیدکل صندوق استان،معصومی معاون مدیر و صدرزاده حامی کسب و کار صندوق استان ، مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان، جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی، و……. از طرح های ایجاد شده صندوق های اشتغالزا مردم یار شهرستان بهمئی که با مشارکت بسیج سازندگی استان ایجاد شده بود در شهرستان بهمئی بازدید کردند.

 

خبرنگار: سامان خوبی زاده 

 

 

  • نویسنده : سامان خوبی زاده
  • منبع خبر : ندارد