حجت الاسلام محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی گفت: اگر کسی از روی بی اعتنایی و سبک شماردن نماز جمعه در نماز جمعه شرکت نکند، جز حوزه ی منافقین است.

به گزارش پایگاه خبری بلبل دنا: ( سامان خوبی زاده ) نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.

 

 

امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه اول نماز جمعه این هفته همه را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش نموده و افزود؛ هفته پیش رو ادامه ی غدیر است بعضی از علما روز مباهله را غدیر دوم میدانند جریان مباهله : بعضی از زورگویان بنی نجران انحرافات اعتقادی درمورد حضرت عیسی(ع) داشتند، آنها حضرت عیسی(ع) را تا مرتبه ی خدایی بالا بردند(چون پدر نداشت ).

 

 

حجت الاسلام محمد یوسف افروغی بیان داشت” پیامبر اکرم(ص) : در خلقت حضرت آدم تفکر کنید آیه ۶۱ سوره آل عمران : فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ ترجمه : پس هر کس با تو درباره عیسی در مقام مجادله برآید بعد از آنکه به احوال او آگاهی یافتی، بگو: بیایید ما و شما فرزندان و زنان و کسانی را که به منزله خودمان هستند بخوانیم، سپس به مباهله برخیزیم (در حق یکدیگر نفرین کنیم) تا دروغگویان (و کافران) را به لعن و عذاب خدا گرفتار سازیم.

 

 

وی افزود: در آخرالزمان مردم یک جهالتی پیدا میکنند که از جهالت زمان بت پرستی سخت تر است علت : مردم آخرالزمان در جهل مرکب اند( نمیدانند ، و نمیدانند که نمیدانند و خیال میکنند می دانند) اما بت پرستان وقتی یک معجزه ای صورت میگرفت هدایت می شدند بحث تکثرگرایی در دین هم زیاد شده است.

 

 

امام جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: کسی که نماز و روزه را قبول ندارد قطعا در انسانیت اش باید شک کرد انسانیت فقط در پرتو دین ، در پرتو اسلام، در پرتو قرآن قابل قبول است خیلی از ما به اشتباه پذیرفته ایم سیاست آمیخته به دروغ است.

 

 

حجت الاسلام افروغی بیان داشت: امام حسن عسکری(ع) : عالمان شیعه خوب به وظایف خود دقت کنید، خوب به پناهگاهها و دژها دقت کنید که کجا دژ محکم است که ما به آن پناه ببریم، عالمان شیعه ی ما محافظ و نگهبان آن مرز هایی می باشند که نفوذگاه ابلیس و شیاطین انسی و جنی هستند مرزبانان عقیده و ایمان ،شیعیان ما را از بی ایمانی و شیطان دور نگه میدارند پوشش مناسب یعنی دلت پاک باشد(از انحرافات شدید دینی).

 

 

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: آگاه باشید هر کس برای جلوگیری از انحراف فکری و عقیدتی مردم به پا خیزد فضیلت اش هزار هزار(بیش از یک میلیون برابر ) مرتبه از فضیلت جنگ و کارزار با تمام دشمنان اسلام بیشتر است هم وظیفه ی مبلغان دینی سنگین است هم باید مردم آگاه باشند و به این پناهگاهها پناه بیاورند.

 

 

وی در پایان خطبه های اول نماز جمعه این هفته افزود : در آخرالزمان بسیاری از دشمنان امام زمان(ع) علما هستند. علما به معنای علمای دینی نیست ممکن است(فرض کنید) علمای فیزیک شبهه ای در اعتقادات مردم بوجود بیاورند.

 

 

حجت الاسلام محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه های دوم نماز جمعه شهر لیکک گفت: مجددا خودم و همه ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم‌.

 

 

وی فرمودند ؛ نماز جمعه مانع خیلی از انحرافات سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی میشود هیچ نهادی نیست که نماز جمعه نتواند روی آن تاثیر بگذارد کمیته امداد ،شهرداری ، فرمانداری ، انتخابات ، معیشت مردم ، برق، آب ،گاز و هر نوع خدماتی که بگوید امام جمعه حداقل میتواند به عنوان یک کاتالیزور(سرعت دهنده) برای رفع مشکلات مردم عمل کند.

 

 

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: در حوزه سیاست گذاری فرهنگی وفرهنگ سیاسی و فرهنگ اقتصادی هم وظیفه ی نهاد امام جمعه و خود امام جمعه است که این سیاست گذاری ها را در نماز جمعه ها به مردم بگوید نماز جمعه به لحاظ دینی جایگاه فوق العاده ای دارد نماز جمعه تنها نمازی است که جماعت اش واجب است.

 

 

حجت الاسلام افروغی ادامه داد: حضرت رسول(ص) : اگر کسی از روی بی اعتنایی و سبک شماردن نماز جمعه در نماز جمعه شرکت نکند، جز حوزه ی منافقین است روایت داریم؛  اگر کسی سه هفته ی پیاپی در نماز جمعه شرکت نکند از منافقین است اگر کسی برای نماز جمعه آماده شود و در بین راه برایشان اتفاقی بیافتد ، حضرت امیر(ع) می فرمایند بهشت را برای آنها ضمانت میکنم.

 

 

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت” مسئولین بزرگوار به خصوص مسئولین سیاسی هم به میز خدمت در نماز جمعه اهمیت ویژه ای بدهند و حضور پیدا کنند اکثر مدیران در نماز جمعه شرکت میکنند در نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار می رود برای باشکوه برگزار شدن نماز جمعه مسئولین بیشتر به نماز جمعه خدمت کنند.

 

 

حجت الاسلام افروغی با اشاره به اتفاقات منطقه و کشور عنوان کرد :هفته ی قبل خیلی از تحلیل گران گفته اند سفر آقای بایدن به عربستان سعودی و رژیم غاصب صهیونیستی دستاورد خاصی نخواهد داشت همین که آغوش فرودگاه های حجاز به روی هواپیماهای صهیونیستی باز شد خودش یک برد برای رژیم غاصب صهیونیستی است اصلا حرفی از ناتوی عربی زده نشد.

 

 

امام جمعه شهرستان بهمئی در مورد انرژی هسته ای افزود : عرب های خلیج فارس خیلی نرم و آرام و بعضی ها تایید انرژی هسته ای که در منطقه که منظور ایران بود صحبت شد این سفر همزمان با سفر آقای اردوغان و سفر آقای پوتین به ایران اتفاق افتاد عربستان سعودی چرا در سفر آقای بایدن آنگونه که آمریکایی ها دوست داشتند ظاهر نشد؟ خیلی از منافع اش هم به ترکیه و هم به روسیه گره خورده است همین که چین و روسیه در کنار ایران به عنوان سومین ابرقدرت هستند قطعا عربستان سعودی نخواهد توانست به وعده های غرب خیلی دل ببندد.

 

 

وی با اشاره به مقام معظم رهبری بیان کرد : به رئیس جمهور ترکیه درمورد شیطنت ها و فضولی های نظامی در سوریه گوشزد کرد که وارد حمله نظامی نشوید که خودتان ضرر خواهید کرد اولین ،واضع ترین و شفاف ترین موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در کلام مقام معظم رهبری به پوتین رئیس جمهور روسیه میشود دریافت : اگر شماها به اوکراین حمله نمیکردین ناتو به بهانه های مختلفی حمله میکرد و اهداف بسیار پلیدی داشت حمله ی روسیه به اوکراین به نفع ایران بود علارغم اینکه جنگ در هر منطقه ای هزینه های متعددی در پی دارد روی بحث ریل آهن صحبت شد که هم به نفع ایران و هم به نفع کشور های منطقه بخصوص هند است اگر بخواهیم توازن برقرار کنیم بین سفر آقای بایدن به عربستان سعودی و سفر آقای پوتین و اردوغان به ایران ، دستاورد های ایران به مراتب خیلی بیشتر بوده است.

 

 

امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای اظهار کرد : مدتی است خبری از آن به مردم نمی رسد از دولت انقلابی انتظار میرود اخبار شفاف به گوش مردم برساند مذاکرات تا حدودی متوقف شده است علت : ایران تضمین میخواد از آمریکایی ها ولی آمریکایی ها زیر بار نمی روند بعضی غرب گراها میگویند ایران کوتاه بیاید، ایران دیگر جای کوتاه آمدن ندارد هر آن چیزی که آمریکا میخواست در دولت قبل به صورت پیش دست انجام شد.

 

 

حجت الاسلام افروغی بیان کرد: سوره مبارکه محمد آیه ۷ : يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم ترجمه : ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد در جنگ طبس خداوند با شنزارها که ریزترین اشیا بودند دشمنان را شکست داد در حمله ی مرصاد صدام مصاحبه کرده بود که کار ایران یکسره تمام است اما صیاد ما رفت و همه را صید کرد.

 

 

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی به مناسبت های هفته اشاره و گفت: روز تکریم خانواده و بازنشستگان موسسات و هئیت ها و گروه هایی تحت عنوان آموزش خانواده جلسات آموزشی در شهرستان دارند جلسات آموزش خانواده در شهرستان کاملا مردمی است انتظار می رود نهاد های فرهنگی هم به صورت ریالی هزینه کنند.

 

 

وی گفت: روز کار آفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای است(۶ مرداد) خیلی از نیروهای بومی ما وقتی وارد شرکت ها میشوند به دلیل عدم تخصص فنی و متاسفانه مدرک بالا با مشکل رو به رو میشوند بیش از ۹۰ درصد از وام هایی که تحت عنوان آموزش به جویندگاه شغل داده میشود ،انحراف تحسیلات داریم.

 

 

حجت الاسلام افروغی ادامه داد: عدم آموزش های لازم در هر تابستان، میلیاردی به مردم کم برخوردار بهمئی خسارت وارد میکند.

 

 

امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به بخش ممبی بیان داشت: ظرفیت کشاورزی،آب وهوایی خیلی خوبی دارد مسئولین وظیفه دارند در ممبی سرمایه گذاری بیشتری کنند اسم پهنک روی زبان مسئولین افتاده است که منطقه ی محروم است پول خرج کنیم برای آن جاده و مدرسه و…درست کنیم. من مخالفم چرا که با قیمت امروز بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت لازم است ،۵۰۰ میلیارد بیش از سه چهار برابر جمعیت پهنک است محاسبه و اندیشه خیلی نعمت بزرگی است.

 

 

وی اظهار کرد” در شهرستان بهمئی چقدر مدرسه نو و خانه عالم نو رها شده است ؟ اینها چون پیش بینی نشده بودند در شهر حسینه نداریم که نیاز مردم برطرف شود ولی در روستاها حسینه داریم که هیچ استفاده ای از آن نمیشود.

 

 

حجت الاسلام افروغی با اشاره به عفاف و حجاب افزود: عفاف و حجاب لازمه زندگی هر مسلمانی است،خانواده ها نسبت به حجاب فرزندان شان باید دقت کنند.

 

 

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی با بیان این که نیروی انتظامی، نهادهای فرهنگی، دین ما و مردم مطالبه برای ارزش ها دارند، گفت: در مسئله بدحجابی همه موضوعات متوجه بانوان نیست بلکه نوع نگاه ، رفتار، معاشرت مردها همچنین مهم است و در مرحله بعد بانوان و زنان ما برای حجاب خطاب می شوند بنابراین باید از دغدغه های کسانی که درصدد امر به معروف و نهی از منکر هستند دفاع کنیم.

 

 

وی افزود : غیرت، سخاوت، شجاعت لر زبانزد بود اما امروز در کجا در حال حرکت هستیم بنابراین طبق شرایط دینی و اخلاق حسنه باید از ارزش ها دفاع کنیم و مراقب برچسب هایی همچون رفتار غیر انسانی و حقوق بشری که ادعا است شناخت پیدا کنیم زیرا درصدد توجیه بداخلاقی ها و خلاف عفت ها هستند.

 

 

حجت الاسلام افروغی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته گفت ؛ از عامه مردم نیز انتظار همکاری با نیروی انتظامی را در این خصوص داریم ،مسئله عفاف و حجاب را باید جدی گرفت و همه و همه چه مسئول و چه غیرمسئول باید در این خصوص همت کنیم و نباید هم بی خیال بود.

 

خبرنگار و نویسنده خبر : سامان خوبی زاده 

  • نویسنده : سامان خوبی زاده
  • منبع خبر : سامان خوبی زاده